اخبار

آمادگی برای تعطیلی پتروشیمی های شرق آمریکا به دلیل طوفان

بسپار/ ایران پلیمر همزمان با نزدیک شدن طوفان فلورنس گزارش ها حاکی از آمادگی برای تعطیلی برخی واحدهای تولید کننده پلی اتیلن ترفتالات در شرق امریکا است.

با نزدیک شدن طوفان فلورنس به سواحل شرقی ایالات متحده، گزارش ها حاکی از آمادگی برای تعطیلی واحدهای برخی از تولیدکنندگان محلی پلی اتیلن ترفتالات (PET) است.
یک منبع آگاه می گوید: شرکت DAK Americas قصد دارد مجتمع 660 هزار تنی خود در چارلستون کارولینای جنوبی تعطیل کند. این در حالیست که که مجتمع یک میلیون و 300 هزار تنی آن در کلمبیای کارولینای جنوبی تا زمان انتشار این خبر عملیاتی بود. اما اطلاعی از وضعیت مجتمع Fayetteville این شرکت در کارولینای شمالی در دست نیست.
از طرفی بنا بر اعلام منابع آگاه، مجتمع یک میلیون 200 هزار تنی شرکت Nan Ya در لیک سیتی کارولینای جنوبی تا زمان انتشار این خبر عملیاتی بوده است. همچنین استعلام صورت گرفته از شرکت ایندوراما (Indorama) که تاسیساتی در Asheboro کارولینای شمالی و Spartanburg کارولینای جنوبی در اختیار دارد؛ بدون پاسخ بود.
تاسیسات دیگری در ساحل شرقی نیز تحت تاثیر طوفان فلورنس در شرایط آماده سازی به سر می برند.
یکی از فعالان بازار در گفتگو با پلاتس اعلام کرد: تمامی تاسیسات واقع در ساحل شرقی تعطیل می شوند.
انتظار می رود در بخش بالادستی، تولید ترفتالیک اسید خالص که ماده اولیه سازنده پلی اتیلن ترفتالات محسوب می شود؛ تحت تاثیر قرار گیرد.
منابع خاطرنشان کردند که هر گونه اختلال در عرضه ترفتالیک اسید خالص و پلی اتیلن ترفتالات می تواند به رشد بیشتر قیمت ها دامن بزند.

منبع:  نیپنا به نقل از پلاتس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا