اخبار

آلودگی را از کف کارگاه خود برانید ‏

بسپار می نویسد، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ساخت محلول چربی‌گیر و جرم‌گیر پاک‌کننده انواع آلودگی از سطوح فلزی و غیر فلزی توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در این شهرک خبر داد. 


به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کشمیری گفت: محلول چربی‌گیر و جرم‌گیر جهت تمیز کردن سطوح فلزی و غیر فلزی مانند سرامیک، سنگ و… همچنین پاک‌سازی خطوط تولید استفاده می‌شود و به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص، در آلودگی نفوذ کرده و موجب تسریع عملیات پاک کردن می‌شود. 

مهدیه قاسمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده این جرم گیرها گفت: در محیط‌های کارگاهی و عملیاتی لایه‌های چربی و انواع آلودگی‌های سطحی بر روی قطعات قرار می‌گیرد که برای آماده‌سازی و عملیات نهایی و ورود قطعه به بازار هدف، باید تمیز‌کاری نهایی بر روی آنها انجام شود. 

وی ادامه داد: چربی‌گیری باعث ایجاد پوشش بادوام و بهتر بر روی قطعات شده و در بسیاری از موارد باعث صرفه‌جویی در مصرف رنگ و مواد آب‌کاری می‌شود. 

قاسمی اضافه کرد: علاوه بر سطوح فلزی، پاکسازی و نظافت سطوح غیر فلزی همچون سنگ، سرامیک، کامپوزیت و … با جرم‌هایی سخت و رسوب شده که مستلزم صرف هزینه و زمان بسیار هستند نیز توسط این فناوری صورت می‌گیرد. 

به گفته وی، پاک کردن روغن و گریس از قطعات فلزی بدون تاثیر بر سطح و ایجاد خوردگی و عدم مصرف آب پس از استفاده، مهمترین ویژگی این محصول است. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محصول ضمن برطرف کردن آلودگی و جرم از سطوح سنگی و سرامیکی، هیچ‌گونه لکه‌ای از خود به جا نگذاشته و فاقد اثرات زیان‌آور از قبیل مشکلات تنفسی و پوستی که در محصولات شیمیایی با کاربرد مشابه وجود دارد، است. 

قاسمی با اشاره به کاربردهای دیگر این فناوری گفت: از این محصول جهت شست‌وشو و نظافت مکان‌هایی مانند آشپزخانه‌های صنعتی، پالایشگاه‌های نفتی، تعمیرگاه‌ها، صنایع مختلف و همچنین آماده‌سازی و زیرسازی سطوح مختلف استفاده می‌شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا