اخبار

آفریقای جنوبی پیشتاز بازیافت محصولات پلاستیکی است

بسپار/ ایران پلیمر نرخ بازیافت ورودی آفریقای جنوبی 43.7 درصد گزارش شده است که بسیار بالاتر از نرخ بازیافت 31.1 درصدی اروپا به شمار می رود.

 یوروپ انجمن Plastics|SA، به عنوان نماینده تمامی بخش های صنعت پلاستیک آفریقای جنوبی شامل تولیدکنندگان پلیمر، واردکنندگان، عرضه کنندگان ماشین آلات و بازیافت کنندگان، به تازگی آمار مرتبط با بازیافت پلاستیک این کشور را برای سال منتهی به 2017 برای هفتمین سال اجرایی شدن آن منتشر کرد.
بر اساس این ارقام، صنعت بازیافت پلاستیک آفریقای جنوبی با بازیافت 334 هزار و 727 تن محصول پلاستیکی به مواد خام، همچنان به رشد خود ادامه داده است.
بر این اساس، نرخ بازیافت ورودی (input recycling rate) این کشور 43.7 درصد گزارش شد که بسیار بالاتر از نرخ بازیافت 31.1 درصدی اروپا به شمار می رود.
انتون هنکام، مدیر اجرایی Plastics|SA، می گوید: آفریقای جنوبی در حوزه بازیافت پلاستیک ها عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.
هنکام ادامه داد: صنعت بازیافت آفریقای جنوبی بیشتر مبتنی بر اصول اقتصادی است. این در حالیست که در قاره سبز بازیافت پلاستیک ها یک اصل زیست محیطی به شمار می رود که بیشتر شهروندان و شوراهای محلی به آن پایبند هستند.
در آفریقای جنوبی بازیافت بایست صرفه اقتصادی داشته باشد تا موفقیت حاصل شود. اما در اروپا این موضوع به عنوان امری زیست محیطی مد نظر است. از طرفی در آفریقای جنوبی نیروی انسانی برای طبقه بندی و بازیافت پلاستیک ها به کار گرفته می شود. اما در اروپا این فرآیند تماما مکانیزه شده است.

منبع: نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا