اخبار

آذری جهرمی 2/ آیا ابویی مهریزی وزیر صنعت می شود؟

بسپار/ ایران پلیمر حسین ایویی مهریزی شاید یکی از مشهورترین مدیران صنعتی فارغ التحصیل دانشگاه شریف باشد که همواره روسایش را به چالش کشیده است. او  به نظریه پرداز تحول خواهان وزارت صمت مشهور شد، تحت تاثیر درخواست های مدیران و کارمندان جوان این وزارتخانه در دولت اول تدبیر و امید به معاونت طرح و برنامه وزیر منصوب گردید. انتخابی که شاید چندان با انتخاب های معمول همخوانی نداشت ولی بهترین انتخاب بود. مهندس ابویی مهریزی معتقد به انجام اقدام عاجل علیه فساد و روش و منش جدید مدیریتی بود. او قصد داشت منشا تحول باشد. پس از چندین سال و با توجه به وضعیت اقتصادی، تفکرات فردی با انگیزه همچون مهندس ابویی مهریزی که بیگانه با وزارتخانه صمت می باشد، به کار می آید. 

بر همین اساس برخی اخبار غیر رسمی از مطرح شدن نام او برای تصدی وزارت صمت خبر می دهند. برخی نمایندگان در راهروهای مجلس به آفتاب یزد گفته اند که انتخاب مهریزی از مرحله پیشنهاد یک گام جلوتر رفته و حال او در مظان برررسی جدی قرار دارد. 

 

گزینه تحول خواه در مقابل محافظه کاران

هر چند این روزها با قطعی شدن رفتن شریعتمداری از وزارت صمت گزینه های بسیاری مطرح است. نام های ثابت لیست گمانه زنی ها معمولا شامل اسامی مدیران قدیمی و غالبا محافظه کاری همچون نهاوندیان و ربیعی هستند. اخوان کرباسیان نیز هر دو برای وزات صمت مطرح شده اند که شانس مهدی بیشتر از مسعود است. رسانه ای شدن این لیست اعتراضات بسیاری در پی داشت و ظاهرا پاستور نیز صدای نیمچه انقلابیون تحول خواه جوان وزارتخانه را شنیده است. و در خبری کم سابقه نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که نام ابویی مهریزی به صورت جدی در این بین مطرح شده است. این مساله در صورت کم کردن فاضله آن با حقیقت می تواند چالشی جدی برای سالخوردگان صمت باشد! ابویی مهریزی هرچند خود کم سن و سال نیست، اما یکی از مدیران معتقد به استفاده از جوانان مبتکر است. 

رزومه حسین ابویی  مهریزی
او کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب در رشته های مهندسی شیمی گرایش پتروشیمی، مهندسی صنایع گرایش مدیریت صنایع و مهندسی مالی در دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و خوارزمی اخذ کرده است. 
سالها مشاور هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایمیدرو، مشاور وزیر صمت، مدیر اجرایی طرح های صنایع پیشرفته سازمان گسترش  نوسازی، مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی و مدیرکل نساجی و چرم موسسه استاندارد بوده است. او از محققین برجسته و عضو هیات علمی دانشگاه شریف است. 

متن کامل این مقاله را در صفحه نخست روزنامه امروز آفتاب یزد بخوانید.

ابویی مهریزی در حدود ده سال تصدی خود در مدیرکلی صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل بسیار خوبی با تشکل ها و صنایع پلیمری داشت. او را مدیری دارای حسن نیست و کارآمد می شناسند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا