اخبار

آتش‌سوزی در پتروشیمی فارابی بندر امام

 بسپار می نویسد، وقوع آتش‌سوزی در کولینگ تاور پتروشیمی فارابی بندر امام مهار شد تا از وقوع حادثه‌ای بزرگ‌تر پیشگیری شود.
به گزارش ایلنا از بندر امام بر اساس گزارش‌های دریافتی از منابع خبری خود، صبح روز گذشته نهم مهر، کولینگ تاور پتروشیمی فارابی به علت انجام پاره‌ای تعمیرات، دچار حریق می‌شود که با عملیات اطفاء آن توسط واحدهای آتش‌نشانی فارابی و کمک از مجتمع شیمیایی رازی و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از سرایت آتش به مخازن مجاور و انبار محصول ممانعت به عمل آمد.
اخبار دریافتی حکایت از عدم رعایت اصول ایمنی و نظارت دقیق بر عملیات تعمیراتی داشته و از طرفی دیگر نیز، ابهاماتی در خصوص چگونگی ساخت و تحویل این کولینگ تاور که در فروردین‌ماه سال جاری بدون تحویل موقت مورد بهره‌برداری قرار گرفته و همچنین ابهام در کیفیت قطعات بکار رفته در ساخت آن، وجود دارد.
بر اساس همین گزارش، طی تماسی که خبرنگار ایلنا با روابط عمومی پتروشیمی فارابی داشته، توضیح قابل انعکاسی ارائه نشده است و کماکان چگونگی مدیریت بر ساخت کولینگ و نظارت بر عملیات تعمیراتی در ابهام قرار دارد.
لازم به ذکر است که با توجه به حوادث ناگوار آتش‌سوزی‌های متعدد در سال‌های اخیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از کارکنان این منطقه انجامیده، لزوم وجود حساسیت ویژه جهت ممانعت از تکرار حوادث مشابه، باید در سیستم مدیریتی صنایع وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا