اخبار

آبراه های پلیمری در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کیاسر بهسازی شد

بسپار/ ایران پلیمر در آستانه ی فصل گرما و با توجه به خشکسالی اخیر در مازندران، سازمان حفاظت محیط زیست و گروه چکاد ساری، با استفاده از وان های مجتمع پلاستیک طبرستان دومین چشمه ی این منطقه را در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کیاسر بهسازی کردند.

 با توجه به خشکسالی، ذخیره و بارش کم برف و باران، اکثر چشمه های ارتفاعات، خشک یا بسیار کم آب شده اند. به همین دلیل حیوانات تشنه برای دسترسی به آب به ناچار از زیستگاه امن خود خارج و به ارتفاعات پایین دست روستاها و آبشخور دام های اهلی نزدیک شده و توسط افراد سود جو یا سگ های گله کشته می شوند.

همچینین قطع ارتباط و جزیره ای شدن زیستگاه ها بر اثر گسترش مراکز انسانی مانع مهاجرت و جابجایی های حیات وحش برای دسترسی به مابع آبی و غذایی شده است. در همین راستا اعضای گروه چکاد که خود از بومیان منطقه هستندبا همکاری ریاست محیط  زیست منطقه، علیرضا ابراهیمی و  محیطبانان شروع به ترمیم آبشخور و بهسازی چشمه ها کردند. با توجه به شریط کنونی اولین قدم برای حفاظت تامین منابع آبی می باشد.

ما می توانیم با کم ترین امکانات از ابراه های بسیار باریک، چشمه های کم آب و آبچکان های زیر صخره ها و غار ها به صورت اصولی برای جانواران استفاده کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا