اخبار

یک پلیمر رها کننده‌ی آنتی بیوتیک برای تسهیل درمان عفونت مفصل‌های کاشتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان عمومی ماساچوست یک بسپار رها کننده‌ی آنتی بیوتیک ساختند که قادر است درمان عفونت‌های مفصل‌های کاشتی (پروتزی) را بسیار ساده تر نماید. در گزارش اخیر این گروه که در Nature Biomedical Engineering به چاپ رسیده است، توضیح داده شده است که چگونه کاشت‌های تولید شده از این بسپار به خوبی می‌تواند عفونت‌های مفصلی را در حیوانات از بین ببرد.
در حال حاضر عفونت‌هایی که در اثر جابجایی‌های مفصل‌های کاشتی ایجاد می‌شود به دو مرحله عمل جراحی نیاز دارد. این دو مرحله منجر به محدود شدن فعالیت‌های بیمار به مدت 4 تا 6 ماه می‌گردد. این محققین یافته‌اند که چگونه پلی اتیلن به عنوان یک بسپار پر مصرف در چنین کاربردهایی می‌تواند تحمل وزنی داشته و به خوبی موجب رهایش آنتی بیوتیک در بدن بیمار شود. به این ترتیب امکان درمان عفونت تنها در یک مرحله وجود داشته و خطر وجود هرگونه عوارض را برای بیمار به مقدار چشمگیری کاهش خواهد داد. 
رسانش آنتی بیوتیک به مفصل کاشته شده بسیار چالش برانگیز بوده چرا که تامین خون به این مفصل‌ها بسیار محدود می‌باشد. جابجایی‌های مفصل‌های کاشتی که سالیانه 300000 نفر را تنها در ایالت متحده شامل می‌شود شامل برداشتن عضو عفونت کرده، و جایگزینی یک “فاصله انداز” (Spacer) موقت می‌شود. جنس این قطعه‌ی موقت از استخوان مصنوعی رها کننده‌ی آنتی بیوتیک می‌باشد. این قطعه‌ی موقت باید حداقل 6 هفته در بدن بیمار قرار داشته باشد. در طول این 6 هفته فعالیت‌های بیمار بسیار محدود می‌شود. در مرحله‌ی دوم این قطعه برداشته شده و کاشت جدیدی در محل عاری از عفونت قرار داده می‌شود. این درحالی است که هنوز خطر عفونت برای این بیمار وجود خواهد داشت.
بسپار جدید ساخته شده توسط محققین قادر است در طول مدت زمانی مشخص بدون هیچگونه تاثیرگذاری بر مفصل بسپاری، رهایش آنتی بیوتیک داشته باشد. حضور این دارو هیچ تاثیری بر استحکام اندام قرار داده شده نخواهد داشت. با ساخته شدن این بسپار، دو مرحله عمل جراحی به یک مرحله کاهش یافته و مدت زمان محدودیت تحرک برای بیمار کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا