اخبار

یک آزمايشگاه آناليز حرارتی جدید در دسترس پژوهشگران قرار گرفت

بسپار می نویسد، آزمايشگاه آناليز حرارتي پژوهشکده مواد پیشرفته و انرژی‌های نو سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران راه‌اندازي شد.

 با استقرار دستگاه ” گرماسنجی روبشی تفاضلی”، آزمایشگاه تخصصی آناليز حرارتي پژوهشکده مواد پیشرفته و انرژی‌های نو سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران به مرحله بهره‌برداري رسيد.

دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی (DSC) که به همت متخصصان داخلی تولید و با بهره‌گيري از حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري خريداري شده است، امکان تشخیص اثرات حرارتی گرماگیری و گرمازایی استحاله‌های فازی، آنتالپی استحاله‌های فازی، واکنش‌های ترکیب، تجزیه و واکنش، تعیین دماهای انتقال دمای تبدیل شیشه‌ای، میزان بلورینگی و اندازه‌گیری ظرفیت گرمایی را فراهم می‌کند.

آزمون گرماسنجی روبشی تفاضلی یک ابزار بنیادی در آنالیز حرارتی است و در بسیاری صنایع از قبیل مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، عمران، داروسازی، پلیمر، کشاورزی، مطالعه نیمه‌هادی‌ها، صنایع غذایی و غیره کاربرد دارد.

در این آزمون مقداری از ماده، گرم یا سرد و تغییرات ظرفیت حرارتی آن با گرما ثبت می‌شود.

بررسی تغییرات ظرفیت حرارتی امکان تشخیص انتقالاتی از قبیل ذوب، انتقالات شیشه‌ای، تغییرات فازی و پخت را فراهم مي‌سازد .

این آزمایشگاه آماده ارائه خدمات به پژوهشگران، صنایع فعال در حوزه‌های گوناگون مهندسی سطح، میکروفناوری، نانوفناوری و سایر متقاضیان داخل و خارج سازمان است.

منبع: دیده بان علم ایران

[EasyDNNnewsLink|359]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا