اخبار

گفت و گو با منصور عمرانی، مدیرعامل شرکت تولیدی شیمیایی خوش چسب: همکاران از تخریب یکدیگر حذر کنند

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شرکت تولیدی شیمیایی خوش چسب در سال 1362 در شهرک صنعتی کرمان با تولید چسب­های خانگی و صنعتی  شروع به کار کرد و در  سال 1375با طرح توسعه  تولید رزین ­های امولسیونی پلی­ وینیل ­استات، همو و کوپلیمر توانست بخشی از مواد اولیه خود را تامین و به رفع نیاز صنایع چسب، رنگ، فرش، موکت، صنایع آهار نساجی و همچنین چسب مورد نیاز صنایع ساختمانی اقدام کند.

این شرکت با بیش از سی سال تجربه مستمر در تولید، هم اکنون محصولات مهم صنعت چسب مانند رزین­های اکریلیک امولسیونی و استایرن آکریلیک و همچنین رنگ­های داخل و خارج ساختمان، عایق­های رطوبتی، مواد لازم در صنعت نساجی را تولید و آمادگی مرتفع کردن نیاز انواع رزین­های آب­پایه را مطابق با سفارش مشتریان را داراست. 

سید منصور عمرانی، کارشناس ارشد صنایع و فارغ­ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی­ تکنیک تهران)  مدیریت این مجموعه را برعهده دارد.

 

عمرانی: این شرکت دارای چندین خط تولید شامل خط تولید رزین­های امولسیونی، چسب­های آب­پایه و حلالی، رنگ­های امولسیونی و انواع چسب کاشی است. ولی در حال حاضر با توجه به شرایط رکود تنها با یک سوم ظرفیت اسمی خود مشغول به تولید است. 

با تلاش پرسنل و مدیران در بخش تحقیقات این کارخانه، توانستیم به تکنولوژی تولید رنگ و رزین­های نسل جدید پایه­آبی که دوست­دار محیط زیست هستند نیز دست یافته و در زمره تولیدکنندگان محصولات سبز قرار بگیریم.

 

بسپار- با توجه به گستردگی سبد محصولات، خوش چسب چه سهمی در بازار این محصولات دارد؟

عمرانی: با توجه به تنوع تولیدات این شرکت از جمله چسب­های آب­ پایه و حلالی، رزین­های امولسیونی که این رزین­ها بخشی از مواد اولیه چسب و رنگ تولیدی خود ما هم هستند لذا رقابت ­پذیری ما در بازار تسهیل شده و این امر موجب گردیده که  بتوانیم در اکثر استان­های کشور دارای نماینده فعال باشیم. ما از جمله اعضای قدیمی شرکت تعاونی تولید­کنندگان چسب و در ردیف تولید­کنندگان عمده بازار چسب ایران هستیم.

در تولید رزین ­های امولسیونی هم سهمی از بازار را به خود اختصاص داده و با تولید محصولات جدید رزین­های استایرن آکریلاتی در حال افزایش سهم خود در بازار بوده ایم. در زمینه تولید انواع رنگ­های آکریلیک ساختمانی نیز فروش خود را اخیرا  در جنوب کشور آغاز کرده ­ایم.

 

بسپار- یکی از مشکلات امروز تولیدکنندگان صنایع پایین دستی تامین مواد اولیه است. سیاست شما در مقابل قیمت­گذاری نامناسب پتروشیمی­ها و دیگر مشکلات اقتصادی و بانکی چیست؟ چه راهکار­هایی را برای رفع موانع در پیش گرفته­اید؟

عمرانی: خرید بخشی از مواد اولیه از طریق واردات و بخشی از بورس کالا و هم چنین  از  بازار داخلی انجام می­شود. البته اعتقاد ما بر این است روش سهمیه­بندی مواد اولیه توسط پتروشیمی و سایر نهادها روش درستی نیست و بایستی همواره مواد اولیه به سهولت قابل تهیه بوده و ملاک رقابت در بازار ارتقای کیفیت باشد و به هیچ عنوان تولیدکننده نباید با مشکلی به نام مواد اولیه مواجه باشد.

در زمینه سرمایه در گردش خرید ماده اولیه، بانک­ها باید تسهیلات آسان با بهره کم و قابل تمدید در سررسید، به صنایع چسب اختصاص داده و این راهکار جهت رفع موانع تولید پیشنهاد می­شود.   

 

بسپار- وجود و نقش تشکل ها را در پیگیری مطالبات اعضا و در نتیجه بهبود وضعیت صنعت و تولید تا کجا موثر می دانید؟

عمرانی: با توجه به اینکه در جنوب کشور فعالیت داریم از اولین اعضای فعال موسس شرکت تعاونی تولیدکنندگان چسب ایران بوده و رشد این تشکل را از ضروریات صنعت چسب می­دانیم و معتقدیم تعاونی بایستی قدرتمند شود تا در همه زمینه­ها به اعضا و مصرف­کنندگان چسب خدمات دهد البته تا کنون چنین بوده و بایستی افزایش یابد.

 

بسپار- کنترل کیفیت محصول تا چه اندازه در مجموعه شما و به چه شکل دنبال می شود؟ آیا شرکت خوش چسب دارای آزمایشگاه است یا با آزمایشگاه های دیگر همکاری دارد؟

عمرانی: این شرکت دارای آزمایشگاه مجهز چسب و رنگ و رزین است و ما مصمم هستیم با تجهیر بیشتر آزمایشگاه زمینه همکاری خود به عنوان یکی از آزمایشگاه­های همکار استاندارد در جنوب کشور مهیا سازیم. امیدداریم این امر به زودی محقق گردد.

همواره آزمایش­های کنترل کیفیت و استاندارد را خود مستقلا انجام داده و برای  موارد جزیی که نیاز به دستگاه خاصی است از سایر آزمایشگاه­های پیشرفته و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استفاده می کنیم.  

 

بسپار- با چه برندهایی در بازار حضور دارید؟

عمرانی:

 

(ادامه دارد…) 

متن کامل این مصاحبه را در شماره 185ام  دوماهنامه پوشرنگ که در بهمن ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا