اخبار

گفت و گو با محمدرضا شاکری، ماشین سازی پارسیان: افغانستان، در آستانه حرکت به سمت تولید است

بسپار می نویسد، محمدرضا شاکری مدیرعامل ماشین ­سازی پارسیان در گفتگو با با بسپار از حضور در افغان پلاست گفت: با توجه به نخستین دوره برگزاری، نمایشگاه خوبی بود.

 اصولا اولین دوره نمایشگاه­ ها کم­ وکاستی­ هایی دارد ولی در عین حال که در خارج از کشور، گرانی و نا امنی هم بود، نمایشگاه موفقی بود. بخصوص شرکت ­هایی که سازنده قطعات بودند مثل ما که در زمینه ماشین­ آلات فعال هستیم، مراجعه های خوبی داشتیم. نمایشگاه مانند بذری است که در آینده ممکن است از آن بهره برد. افغانستان، کشوری است که در آستانه حرکت و تحول به سمت تولید است. آنچه که من در این کشور دیدم، دولت، مردم و تجار آن بیشتر به این سمت حرکت می­کنند که تولیدکننده باشند.  بنابراین فضا و بازار خوبی هست ولی یک مقدار نا امن است. شاید بهترین توصیه این باشد که یک شریک افغان یا نماینده افغان در آنجا یافت تا بتوان بازار را در آنجا گسترش داد.

به نظر من اگر افغان­ پلاست کمبودها و کاستی ­های خود را برطرف کند، یک نمایشگاه بسیار خوب با پتانسیل بالا خواهد بود.

وی از دستاوردهای این نمایشگاه گفت: ما در این نمایشگاه موفق به عقد قرارداد نشدیم. ولی با بازار آن آَشنا شده و آن­ها نیز ماشین ­سازی پارسیان را شناختند. البته تعدادی ماشین در افغانستان داشتیم و همچنین متوجه شدیم که برخی از شرکت­ها در کابل ماشین ­آلات دسته دوم شرکت ما را خریداری کرده اند و با آن کار می کنند.

در این نمایشگاه مشتریان آمدند و دیدند که یک شرکت ایرانی وجود دارد و ماشین ­آلات ایرانی ارایه ­می­دهد،تعامل بیشتر شد و  چند نفر از آن­ها به صورت جدی با ما صحبت کردند، ظرف دوسه هفته آینده به ایران خواهند آمد که ببینم به قرارداد نهایی خواهیم رسید یا خیر.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا