اخبار

گفت و گو با عباسعلی متوسلیان، رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک: نقش مهم تشکل ها، حضور و تاثیرگزاری در سیاست های ایران پلاست است

بسپار می نویسد، براساس موافقت هیات هدایت و نظارت راهبردی تشکل های اتاق ایران با تاسیس و ثبت انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در روز 28 آذر ماه 1391 با حضور 88 نفر از فعالان صنایع پلاستیک اعم از حقیقی و حقوقی نخستین مجمع این انجمن برگزار شد.
در حال حاضر عباسعلی متوسلیان ریاست هیات مدیره این انجمن را بر عهده دارد که حسب تعاریف خود باید که انجمن انجمن ها باشد.

بسپار- آیا انجمن ملی با برگزارکننده نمایشگاه ایران پلاست تعامل و توافقی در خصوص برگزاری نمایشگاه داشته است؟ چگونه؟

متوسلیان: سیاست و خط مشی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران همواره بر تعامل و گفت و گو قرار داشته. یکی از کارکردهای تشکلهای صنفی هم اندیشی اعضا و تحقق منافع صنف از راه مذاکره با مسوولان ذیربط است. سیاست انجمن ملی نیز در خصوص نمایشگاه ایران پلاست بر همین موارد استوار است. تا کنون گفت و گوهایی با مسئولان نمایشگاه ایران پلاست انجام شده است و پیگیر آن هستیم. مزید بر آن تلاش های مشترک انجمن ملی با اتاق بازرگانی ایران در این باره در جریان است.

بسپار- ایران پلاست را در سطح منطقه دارای چه جایگاهی می دانید؟

متوسلیان: ایران پلاست در ایران جزو نمایشگاه های موفق است؛ باید مروری به تاریخچه این نمایشگاه داشته باشیم. اولین دوره ایران پلاست در آذر ماه سال 1381 برگزار شد و بنگاه های بخش خصوصی با تمام توان و امکان خود به کمک مجریان آمده و شاکله آن را بنیان نهادند. این نمایشگاه تا سال 1385 یعنی دوره پنجم آن به صورت سالیانه و در آبان یا آذر ماه برگزار می شد. پس از آن تا سال 1392 به صورت هر دو سال یک بار و از این سال به بعد بار دیگر به صورت سالیانه برگزار شد.
اکنون در آستانه برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست هستیم. پس از این همه تلاش و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست که مجری آن شرکت صنایع ملی پتروشیمی بوده است این نمایشگاه توانسته سطح قابل قبولی را در بین نمایشگاه های منطقه از آن خود سازد و به باور بنده ایران پلاست جایگاه برتر را دارد. حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی موید این مساله است.

بسپار- انجمن ملی توانست دوره اول نمایشگاه افغان پلاست را با موفقیت برگزار کند. آیا این تجربه در برگزاری ایران پلاست به کار آمد؟
متوسلیان: برگزاری پاویون در نمایشگاه افغان پلاست پس از تجربه حضور در نمایشگاه پاکستان صورت گرفت. البته برگزاری پاویون های دیگر در نمایشگاه های خارج از کشور در دست مطالعه و برنامه ریزی است. این تجارب به اضافه تجارب گران سنگ هیات مدیره می تواند نقش ایجابی و مثبتی در نمایشگاه ایران پلاست داشته باشد. هنگامی که سخن از صنعت پلاستیک به میان می آید درباره صنعتی سخن می گوییم که بیش از هفت دهه در ایران تجربه فعالیت در بخش های مختلف را دارد. تجربه مدیران بخش خصوصی این صنعت می تواند به ارتقای روز افزون ایران پلاست منجر شود. این نکته را هم عنوان کنم که در دوره های گذشته انجمن ملی در شورای سیاست گذاری نمایشگاه حضور داشت اما ما در پی آن هستیم که این حضور با توجه به تاکید در نظامنامه ایران پلاست، امری مستمر و تثبیت شده باشد.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 180 ماهنامه بسپار شهریور ماه ویژه نمایشگاه ایران پلاست بخوانید.

برای دریافت نسخه رایگان می توانید با 02177533158-02177523553 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس گرفته و یا برای دریافت اشتراک از همین طریق و یا به روش اشتراک آنلاین روی همین سایت اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا