اخبار

گفت و گو با سیدحسن میرحیدری، نایب رییس هیات مدیره شرکت تولیدی سبلان پلاستیک: صادرات کالای ایرانی یک مبارزه واقعی است!

بسپار- سیدحسن میرحیدری، نایب رییس هیات مدیره شرکت تولیدی سبلان پلاستیک را بیشتر دست درکاران صنعت پلاستیک می شناسند. برادران میرحیدری از فعالین قدیمی این صنعت هستند و حضور اجتماعی آنها در تشکل های این حوزه و خارج آن نیز مثال زدنی است.

اینگونه آغاز می کند:

 

شرکت تولیدی سبلان پلاستیک از سالهای دهه 1350 فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از مهمترین تولیدات آغازین شرکت که از سالهای 1360 لغایت 1368 تولید آن ادامه داشت، انواع کلمن و یخدان آب با تحولی جدید در مقایسه با محصولات مشابه خود بود که با  شکل ظاهری و درب دهانه بزرگ و نوع عایق میانی آن که از مواد فوم تزریقی پلی یورتان ساخته شده بود، از سایرین متمایز بود.

تولید انواع قاب مانیتور و نیز تلویزیونهای شرکت های مطرح و سازنده  داخلی و خارجی توسط این شرکت در آن سالها انجام می شد.

از دیگر محصولات عمده شرکت تولید انواع میز در اشکال و ابعاد مختلف و انواع صندلی پلاستیکی در طرح های متفاوت بود که  با هدف صادرات و تامین نیاز داخلی کشور در چرخه تولید قرار گرفت. این روند کاری بیش از 10 سال ادامه داشت و در این زمینه نیز طبق عادت کپی کاری در کشور برخی از  همکاران به جای رقابت سالم با ارایه محصولات بی کیفیت در بازارهای صادراتی ایجاد اختلال کردند.

 

بسپار- تولید پالت های پلاستیکی را از چه وقتی آغاز گردید و با چه هدفی؟

میرحیدری: نوآوری جدید شرکت سبلان پلاستیک با سرمایه گذاری های کلان در خرید ماشین آلات سنگین و قالب های جدید جهت تولید پالت های پلاستیکی در کشور بوده که این روند از سال 1375 آغاز شد و تا کنون نسبت به ساخت و تولید انواع پالت های پلاستیکی در ابعاد و طرح های مختلف اقدام شده است. کاربردهای این پالت ها در حمل و نقل های شهری و مراکز صنعتی از جمله شرکت های پتروشیمی، مراکز بارگیری و اسکله، سرد خانه ها، مراکز تهیه و تولید محصولات کاغذی، مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، انبار های نگهداری کالا و … است.

یکی از مزایای پالت های پلاستیکی نسبت به نمونه چوبی آن، جلوگیری از تخریب جنگل ها و طبیعت کشور می باشد.

 بگذریم که کماکان در حال حاضر برخی از مجتمع های کشور از پالت های چوبی جهت  حمل مواد اولیه استفاده می کنند.

از دیگر محصولات جدید شرکت، پالت های نویی است که تسمه های فلزی در آن تعبیه گردیده و به استحکام استاتیکی و دینامیکی پالت افزوده است.

در سال 1393 هم قالب های جدید باکس پالت به چرخه ی تولیدات شرکت افزوده شد.

مخازن زباله مکانیزه با حجم  20 الی 1100 لیتر از دیگر محصولات تولیدی این شرکت هستند.

ظرفیت اسمی مندرج در پروانه تولید حدود 13000 تن در سال برای یک شیفت کاری است.

 

بسپار- سبلان پلاستیک در بحث صادرات هم از پیشروهای بازار خود است …

میرحیدری: بله، با توجه به اظهارنامه های صادراتی موجود در شرکت سبلان پلاستیک، محصولات تولیدی مخازن و پالت‌ها را به چندین کشور اروپایی و حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای CIS  صادرات کرده ایم  و در حال حاضر نیز به دلایل تحریم ها به جز کشورهای اروپایی کماکان صادرات محصولات شرکت  به کشورهای فوق یاد شده ادامه دارد.

قابل ذکر است به سفارش مشتریان کشورهای هدف برخی از محصولات شرکت با آرم های مورد درخواست آنها تولید می شود و خود راساً نسبت به ارسال و صادرات به کشورهای ثالث اقدام می کنند.

 شرکت سبلان پلاستیک در سال‌های 1388 و 1390  به  عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شده و با توجه به افزایش صادرات شرکت سبلان در سالهای اخیر بنا به دلایلی، تمایل به حضور در کاندیداتوری انتخاب واحد نمونه صادراتی که  توسط سازمان توسعه تجارت برگزار می گردد را ندارد. 

 

بسپار- به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکننده های این صنعت، عامل موفقیت در بازارهای صادراتی را چه می دانید؟


(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 


[EasyDNNnewsLink|389]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا