اخبار

گفت و گو با حمید عباسی، رزین پلیمر: هدف ما صادرات به کشورهای منطقه است

بسپار/ایران پلیمر می نویسد،حمید عباسی، مدیرفنی فروش شرکت رزین پلیمر درگفتگو با بسپار گفت: شرکت رزین پلیمر تقریبا 6 سال است در زمینه تولید رزین‌های آب‌پایه فعالیت دارد. این شرکت زیرمجموعه هلدینگ ظریف مصور و جزو بزرگترین‌ها در زمینه پلی‌وینیل استات است. در منطقه ایران و کشورهای اطراف رزین های آب‌پایه تولیدکننده‌های زیادی دارد ولی واحد تولیدی شرکت رزین پلیمر با ظرفیت 45000 تن امسال به بهره‌برداری رسیده است.

عباسی، مدیرفروش شرکت رزین پلیمر گفت: امسال اولین سال حضورمان در نمایشگاه رنگ و رزین است. محصول پرمصرف پلی وینیل استات را که بیشتر در صنایع فرش، موکت، آهارزنی و رنگ و پوشش استفاده می‌شود با ظرفیت تولید 45000 تن معرفی کرده ایم. این ظرفیت مربوط به یک محصول است با چند گرید مختلف، گریدهای مختلف از این ماده این امکان را می‌دهد که بتوان در مصارف مختلف از آن استفاده کرد. مثلا در بتن تا کاربردهایی برای تولید چمن مصنوعی، فرش های منعطف، همین طور آهار پارچه و پارچه‌های ضدآب با قیمت مقرون‌به‌صرفه.

یک تولیدکننده SBR در ایران هست که این محصول را به صورت خالص تولید می کند ولی محصول ما کربوکسیله  SBR است که لودینگ آن و باربرداری آن برای آهارها و پشت پوشانی نسبت به حالت خالص آن بیشتر است. مزیت محصول ما اینست که به محصول خاص تبدیل شده است.

ما مواداولیه مورد نیاز خود را هم خودمان تولید می کنیم و برای تأمین این مواد در حال حاضر یک پتروشیمی راه اندازی شده داریم (پتروشیمی رجال) و مشغول احداث یک پتروشیمی جدید هستیم که محصول اولیه گاز به الفین را فراهم کند.

در بحث توسعه این محصول امیدوار هستیم، از آنجایی که ظرفیت مصرف داخل درحال حاضر خیلی بالا نیست، از 45 هزار تن حدود 60 درصد آن را صادر کنیم. بازار هدفمان برای صادرات، کشورهای اطراف هستند کشورهایی که از نظر تکنولوژی بتوانیم استانداردهایشان را پاس کنیم و هم بتوانیم یک جایی در بازار برای خود فراهم کنیم. این موضوع برای ما بهتر است تا اینکه بخواهیم به سمت اروپا یا آسیای شرقی برویم. اولین مقصد ما ترکیه و بعد از آن ترکمنستان و عراق و کشورهای اطراف ایران است تا بتوانیم به هدفی که سازمان تعیین کرده که اعتلای سازمان و نام تولید ایرانی است برسیم. ما محصولات نانو در تولیدات خود نداریم چراکه سیاست مجموعه بر این بوده که محصولاتی تولید شود که بیشتر پرکاربرد باشد تا اینکه تکنولوژی بالایی داشته باشد. هرچند که XSBR هم از تکنولوژی بالایی برخوردار است و تکنولوژی ای که درحال حاضر داریم از آن استفاده می‌کنیم کاملا بومی است و توسط تیم تحقیق و توسعه خود ما ایجاد شده است و این هم خودش یکی از امتیازی است که مجموعه دارد. درحال دریافت استاندارد برای چسب‌های حساس به فشار در پوشش و رنگ‌ها  هستیم.

وی در ادامه درباره نمایشگاه رنگ و رزین و استقبال بازدیدکنندگان گفت:


(ادامه داد..)

 

متن کامل این مصاحب را در شماره 182ام دوماهنامه پوشرنگ که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا