اخبار

گفت و گوی بسپار با  فرهاد بهشتی، مدیرعامل شرکت ایران دیبا: بی اعتنا به تحریم ها، رایزنی های خوبی برای صادرات داشتیم

بسپار/ ایران پلیمر فرهاد بهشتی متولد سال 1355  و فارغ التحصیل در رشته مهندسی شیمی مدیر عامل شرکت ایران دیبا است. این شرکت  از سال1373  تا به امروز با تولید انواع  مستربچ و افزودنی جهت صنایع نساجی و پلاستیک و کامپاند یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنایع  مستربچ  در ایران  است.

واحد دیگری هم  به نام “تولیدی نساجی دیبا ” با مدیریت برادر وی از سال  1360 تاسیس شده است که فرهاد بهشتی سهامدار و عضو هیات مدیره­ی آن است.  فعالیت  این کارخانه شامل  بافندگی، رنگرزی چاپ و تکمیل انواع پارچه است. محل هر دو کارخانه در شهر قزوین است. در حاشیه­ی نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم  با ایران دیبا که یکی از اسپانسر­های نمایشگاه بود گفت و گو کردیم که بیشتر حول محور مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در روند افزایش فشارهای بین­المللی بود.

 

بهشتی: من و برادرم  سومین نسلی هستیم که در کار تولید حضور داریم  و در یک خانواده به اصطلاح تولیدی پرورش پیدا کردیم و از دوران کودکی در محیط کارخانه و تولیدی رشد کرده ایم . لازم به ذکر است که  اولین کارخانه چای و آرد ایران مربوط به مرحوم پدربزرگم بوده است. سابقه حضور  خانواده ما در صنعت نساجی به مرحوم پدرم باز می­گردد.  او پس از تحصیل در امریکا در رشته نساجی و کارشناسی ارشد در رشته  مکانیک به ایران بازگشت و چند سالی در دانشگاه پلی تکنیک به تدریس مشغول بود. سپس مدیریت پروژه چند کارخانه­ی مشهور را در ایران را بر عهده داشت. در واقع من و برادرم نیز  ادامه دهنده راه او هستیم. 

 

بسپار- سبد محصولات شما دقیقا شامل چه تولیداتی است؟ و اخیرا چه نوآوری هایی داشته اید؟

بهشتی: موارد مصرف مستربچ های تولیدی شرکت ایران دیبا  در حوزه  صنایع پلاستیک، فیلم های چند لایه، پریفرم،  تزریق،  سیم و کابل،  لوله، خودرو سازی و افزودنی هایی مانند آنتی اکسیدانت، آنتی استاتیک، لیز کننده و UV استابيلايزر براي فيلم­هاي گلخانه­اي است.  اخيرا با راه اندازی خط توليد جدید ظرفیت تولید مشكي و سفيد را ارتقا دادیم.  به طور كلي هدف شركت ايران دیبا بر اساس كيفيت پایه گذاری شده است  و با شرکت­هایی که کیفیت برای آن­ها حایز اهمیت است همکاری داریم.

 

بسپار- چند درصد از مواد اولیه ایران دیبا وارداتی است؟ چه موادی و برای چه محصولاتی؟ باتوجه به تحریم­های اخیر با چه مشکلاتی در این راستا مواجهید و سیاست شما برای غلبه بر آن جه بوده است؟

بهشتی: اکثر مواد اولیه شرکت ایران دیبا  برای  تولید مستربچ وارداتی است.  متاسفانه در چند ماه گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شده ایم. مصوبات لحظه ای و متغیر هیات دولت همزمان با طولانی شدن زمان تصویب تا اجرا مشکلات زیادی را گریبانگیر واحد های تولیدی کرده است. به عنوان نمونه طولانی شدن این فرآیند موجب ابطال پروفرم ها شده و متاسفانه بروکراسی اداری جهت واردات مواد اولیه را برای ما که وابسته به واردات هستیم بسیار مشکل ساز کرده است.

 

بسپار- به عنوان اسپانسر نمایشگاه ایران پلاست، چه امکاناتی در اختیارتان قرار گرفت؟ آیا از امکانات، روند برگزاری و نتیجه نمایشگاه به طور کلی رضایت داشتید؟ نواقص دوره‌ی دوازدهم چه بود؟

بهشتی: امسال دومین سال بود که به عنوان حامی (اسپانسر) در نمایشگاه ایران پلاست حضور داشتیم و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم­ها حضور غرفه داران خارجی خیلی کمرنگ تر از سال گذشته بود.  خوشبختانه تعداد بازدید کنندگان خارجی به خصوص کشورهای همسایه از غرفه ایران دیبا  بسیار زیاد بود و همچنین مشتریان صادراتی خوبی از غرفه ما بازدید کردند و رایزنی های بسیار خوبی در زمینه صادرات انجام شد. هرچند تغییر ساعت بازدید از نماییشگاه از 10 صبح به 8:30 و تبلیغات محیطی ضعیف از نواقص این دوره بود.

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره 194ام ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا