اخبار

گفت و گوی بسپار با مدیرعامل شرکت بساپلیمر: کف پوش های رزینی برای پارکینگ های طبقاتی

بسپار می نویسد، پردیس رستم زاده، مدیرعامل شرکت بساپلیمر، دانش آموخته رشته مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی ارشد است. این شرکت در فروردین ماه سال 1391 ثبت شده است. دکتر محمد رونق از شرکای این شرکت است و فعالیت این واحد در تولید پوشش های پلیمری می باشد.

 

رستم زاده: محصولات بساپلیمر به صورت تخصصی و در جهت رفع نیاز های مختلف در زمینه سیستم های پوششی کف بر پایه رزین های مختلف، تولید می شوند. کفپوش های رزینی، مایع و دو یا سه جزیی هستند که پس از آماده سازی اولیه سطح (بتن، موزائیک، سنگ و فلز) با استفاده از ابزار مناسب در لایه های مختلفی بر سطح اعمال می شوند.

پس از وقوع واکنش پلیمریزاسیون، سطح جامد شده و در نتیجه هیچ درزی بر کف باقی نخواهد ماند.

 

بسپار- اعمال این پوشش های کف احتمالا برای محیط های صنعتی دارای مزایایی هست …

رستم زاده: بله، هدف اصلی استفاده از این محصولات حفاظت از سازه، آب بندی کف و افزایش استحکام خصوصاً در کاربری های صنعتی است. البته به دلیل ویژگی هایی همچون یکپارچگی سطح و عدم وجود درز، غیر جاذب بودن، مقاومت سایشی بالا و همچنین مقاومت شیمیایی مناسب، استفاده از این محصولات در مکان های بهداشتی مانند بیمارستان ها، اتاق های تمیز، داروسازی ها و کارخانجات تولید محصولات غذایی نیز توصیه می شود.

 

بسپار- آیا ضخامت این کف پوش ها متفاوت است و در کاربرد نهایی تاثیر دارد؟ پایه رزین های مصرفی هم یکی است یا متغیر است؟

رستم زاده: کفپوش های رزینی بساپلیمر با توجه به کاربری نهایی و شرایط زیرآیند در ضخامت های مختلفی ارائه می شوند. ساده ترین سیستم، تنها با هدف آب بندی کف و جلوگیری از انتشار گرد و خاک از سطح بتن استفاده می شود. در حالیکه سیستم های تخصصی تر در کاربری هایی که به استحکام و مقاومت سایشی بسیار بالا نیاز است، مانند باراندازها و انبارهای پردد و یا کارخانجاتی که در خط تولید خود از اسید ها و بازهای قوی استفاده می کنند به کار برده می شود.

این محصولات علاوه بر ضخامت های مختلف، بر پایه رزین های متفاوتی نیز طراحی شده اند. نوع رزین و سیستم پخت  نیز براساس کاربری نهایی و محدودیت های زمانی اجرای کفپوش انتخاب می شود. به عنوان مثال در کارخانجاتی که امکان توقف خط تولید برای نصب کفپوش وجود ندارد از کفپوش های رزینی برپایه ی پلی متیل متاکریلات استفاده می شود که کل سیستم را می توان در یک روز اجرا کرد و نیازی به توقف خط تولید وجود ندارد.

 

بسپار- محصولات تولیدی شما دانش بنیان هستند، اینطور نیست؟ آیا در مسیر فعالیت از کمک های دولتی استفاده کرده اید؟

رستم زاده: پیش از تأیید محصولات شرکت توسط کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان در سال 1394، کفپوش رزینی ضد سایش بساپلیمر در سال 1391 موفق به اخذ تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو گردیده بود. حمایت های بسیار موثری در کریدور خدمات فناوری تا بازار ستاد نانو نه تنها در زمینه تأمین منابع مالی، بلکه در زمینه های مشاوره ای ( حقوقی، توسعه کسب و کار، مالی و …) تدوین شده بود که متناسب با نیاز در مراحل مختلف از این حمایت ها استفاده شد.

 

بسپار- کاربرد این پوشش های کف در صنعت ساختمان در کجاست؟

رستم زاده: 


(ادامه دارد …)



متن کامل این مصاحبه را در شماره 179 ام ماهنامه بسپار که در نیمه مردادماه منتشر شده است بخوانید.



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا