اخبار

گفت و گوی بسپار با علی شاملو، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولید کنندگان تجهیزات پلیمری: اصفهان پلاست یازدهم و اکثریت ماشین سازان داخلی

بسپار/ ایران پلیمر علی شاملو طی مصاحبه اختصاصی با بسپار اظهار داشت: در اصفهان پلاست یازدهم، بزرگترین سالن نمایشگاه که نقش جهان است به انجمن اختصاص داشت و در بالای کلیه غرفه ها علامت “حمایت از کالای داخلی” به چشم می خورد. تقریبا 43 درصد فضای کل نمایشگاه به انجمن ما تخصص دارد که برای یک انجمن نوپا با عمری حدود شش ماه افتخار بزرگیست.

وی هدف از حضور قوی و پررنگ انجمن صنفی در اصفهان پلاست را قطب صنعتی بودن این استان معرفی کرد و گفت: اصفهان قطعا دومین قطب صنعتی ایران است و نمایشگاه اصفهان پلاست نیز قوی و با پیشینه مطلوب است. از این جهت قرار بر این شد که حضور پر رنگی در اصفهان پلاست داشته باشیم. به گفته هروس ابراهیمی رییس هیات مدیره انجمن، شاید بهتر باشد همانند چاینا پلاس که یک دوره در گوانگجو و یک دوه در شانگهایی برگزار می شود، ایران پلاست نیز یک سال در اصفهان و یک سال در تهران برگزار شود.

شاملو در ارتباط با زمان برگزاری نمایشگاه افزود: به طور کلی بهمن ماه زمان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه آن هم به صورت قدرتمند و گسترده نیست چرا که نزدیک به پایان سال بوده و می تواند روی حضور شرکت ها تاثیرگذار باشد. در نهایت چیزی که از انجمن در نمایشگاه مشاهده شد، کل توان آن نبود و شاید انجمن می توانست تا دو هزار متر فضای نمایشگاهی را در اختیار داشته باشد. انشالله در آینده شاهد اقدامات قوی تری از سوی آن خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: تخصصی شدن نمایشگاه و بردن اصفهان پلاست به سمت و سوی ماشین محوری می تواند قابل بررسی باشد. همانطور که در اصفهان پلاست یازدهم 43 درصد ماشین ساز داخلی و درصد قابل توجهی نیز واردکنندگان و نمایندگی ها هستند که در مجموع بیشتر شرکت کنندگان را ماشین سازان تشکیل داده اند.

شاملو امکانات فضای نمایشگاه را ضعیف ارزیابی کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات ما برای جانمایی، کمبود برق بود و اکثر ماشین سازان نتوانستند دستگاه هارا روشن کرده و توانایی های خود را به نمایش بگذارند. مسایلی مانند پارکینگ و سایر خدمات نیز ضعیف بود که امیدواریم در دوره های آتی مرتفع شود.

وی در پایان بیان کرد: فعالیت انجمن از نظرم راضی کننده بود. به خصوص اعلام تجهیزات ساخت داخل به وزارت صنعت از جمله اقدامات انجمن بود. البته باید تاکید کنم که انجمن به هیچ عنوان جلوی واردات و نمایندگی ها را به سبب توانایی تولید اخل نگرفت بلکه صرفا لیست توانمندی های داخل را به وزارت صنعت ارایه داد و سایر اقدامات از جمله گواهی عدم واردات خارج از اختیار انجمن صورت پذیرفته است.

اصفهان پلاست امسال خوشبختانه موفقیت آمیز بود هرچند نمی توان گفت از شرایط اقتصادی کنونی تاثیر نپذیرفته بود.

جا دارد از آقای شالباف و تیم برگزار کننده تشکر کنم و همچنین بسپار که همیشه همراه صنعت بوده و ما نیز به رسانه معتقدیم.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گزارش را در شماره 198ام بسپار که و شماره نوروزی که در نیمه اسفندماه منتشر می شود، بخوانید.

در صورت تمایل به درخواست نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک سالانه با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا