اخبار

گفت و گوی بسپار با اعظم مردی حلاج، مدیرعامل نانوفرازسپاهان: نانوپوشش ها در صنعت ساختمان جایگزینی ندارند!

بسپار/ ایران پلیمر اعظم مردی حلاج مدیر عامل شرکت نانو فراز سپاهان است. وی در خصوص تاریخچه فعالیت این شرکت می گوید: گروه متخصصین و دانش پژوهان شرکت نانو فراز سپاهان با هدف طراحی و تولید پوشش‏های خودتمیزشونده و محصولات نانویی در زمینه مصالح ساختمانی، فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است. این شرکت با ثبت علامت تجاری و ثبت اختراع، دارای گواهی تاییدیه نانو مقیاس از ستاد نانو، جزو شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و کسب تائیدیه خواص محصول از مراکز پژوهشی صنعتی است. همچنین افتخار برترین ایده ی صادراتی دانش بنیان در سال 1393 را از سازمان توسعه تجارت ایران داشتیم.

لازم به ذکر است شرکت نانوفراز سپاهان به عنوان یکی از تخصصی ترین تولیدکنندگان نانوپوشش های ضد آب، محافظتی و آبگریزسطوح، در زمینه ارایه راه حل‌های خاص به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ هم پیشرو بوده است.

محصولات نانویی در حوزه صنعت مصالح ساختمان از جمله سنگ، آجر، بتنپیشساخته و همچنین در صنعت چوب، شیشه و سرامیک مورد استفاده دارد. از دیگر افتخارات این شرکت برگزیده شدن به عنوان طرح برتر در پنجمین جشنواره منطقه ای رویش طی سال 1394 بوده است.

وی می افزاید: ما در سال 1395همچنین موفق به اخذ تاییدیه گواهی نانو مقیاس ستاد ویژه فناوری نانو شدیم و در همان سال تاییدیه دانش بنیان را از معاونت ریاست جمهوری دریافت کردیم.

با کمک همه همکاران ارجمندم، این تنها سرمایههای با ارزش شرکت موفق به اخذ مجدد تاییدیه تولیدی ستاد ویژه نانو در سال 1397 شدیم و پرشورتر از همیشه معتقدیم میتوانیم دنیای اطرافمان را به بهترین شکل تغییر دهیم و در واقع تنها همین تیمهای مصمم و کوچک و چابک توانستهاند تغییرات مثبت در کشور ایجاد کنند.

از آنجایی که ستاد ویژه نانو تنها نهاد اعتبار سنجی برای محصولات نانو موجود در بازار ایران است، این تاییدیه به همکاران صنعتگر ما در انتخاب محصول با کیفیت کمک می کند.

وی در مقایسه محصولات فناور و محصولات تولیدشده سنتی می گوید: مهمترین ویژگی نانو پوششها نسبت به محصولات سنتی موجود در بازار ریسک بسیار پایین آن در استفاده روی مصالح ساختمانی است زیرا به داخل سطح نفوذ کرده و قابلیت تنفس سطح را نمی بندند و باید در نظر گرفت که برای رفع نیاز صنعت ساختمان هیچ جایگزینی ندارند. صنعت ساختمان بخش بزرگی از صنعت غیر نفتی میهن عزیزمان محسوب میشود و ارتقای این صنعت جز با بکارگیری تکنولوژیهای روز دنیا جهت بهبود کیفیت محصولات و خدمات و تسریع آن امکانپذیر نخواهد بود. رقابتی شدن تمام عرصههای بازار و نیاز به ایجاد ارزش افزوده در خدمات نیز تاکید بر استفاده از تکنولوژی نانو را صد چندان میکند.

صادرات محصولات ما در زمینه صنعت هتلداری و فروش به اجراکاران در کشورهای عراق و گرجستان از سال 97 آغاز شده است.

از نقاط قوت شرکت ما استفاده از نیروی انسانی متخصص است و بهره گیری از خلاقیت نیروی انسانی از کلیدی ترین رویکردهای ماست و البته نگاه ویژه ای در حوزه تحقیق و توسعه و همکاری با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی اعمال کرده ایم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا