اخبار

گفت و گوی بسپار با اسماعیل حسین زاده بهره مند، مدیرعامل شیمیایی و رنگسازی الوان ژیک: چالش های اقتصادی قابل مدیریت نیست، باید خود را به خدا بسپاریم!

بسپار/ایران پلیمر “مخترع بیش از 54 محصول در شرکت  دانش بنیان الوان ژیک هستم و تا کنون محصولات متفاوتی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده ام و در این مسیر تلاش ها و سرمایه گذاری وسیعی را انجام داده ام.”
اسماعیل حسین زاده بهره مند،  مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی الوان ژیک،  ضمن بیان مطلب بالا تصریح کرد: نتیجه 29 سال فعالیت در این بخش باعث شده محصولات متنوع و متعددی را تولید کنیم،  البته در اوایل کار را با رنگ های معمولی و عادی شروع کردیم و از سال 85 با ثبت اولین اختراع در زمینه رنگ های نایلون یا پلی اتیلن وارد مرحله تازه ای شدیم و در این مسیر تحقیقات و بررسی های زیادی صورت گرفت تا با بهترین تولیدات،  بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم که کار ساده ای نبود،  چون رقابت در بازار نیازمند دانش و آگاهی زیادی است.
وی ادامه داد: اصل پوشش و رنگ اهمیت دارد که روی چه سطوحی ایجاد و پوشانده شود و مهمتر اینکه دوام و بقا باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد،  مثلا برای سطوح پلاستیکی و استیل معمولا پوشش های مقاومی نداریم،  حالا این پوشش ها رنگ آنتی باکتریال و مواد نانویی اینچنینی باشد و یا مواد ضد ضربه یا ضد خش یا موارد دیگر. بنابراین آنچه مهم است ماهیت اولیه رنگ باید این خاصیت را داشته باشد.
مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی الوان ژیک،  خاطرنشان کرد: با بهره مندی از مبتکران متعهد و با تجربه که سابقه ای کم نظیر در عرصه خلاقیت و نوآوری در صنعت رنگ دارند،  خلاقیت مداوم،  کیفیت متمایز و به روز،  قیمت رقابتی،  جلب رضایت مصرف کنندگان،  پاسخگویی سریع به خواست مشتریان،  تولید محصولات برتر،  حفظ و توسعه برندی پیشتاز و خلاق در صنعت رنگسازی را جزء ماموریت های خود می دانیم.
در تحقق این ماموریت ها هم با استقبال چشمگیر مردم و تلاش بی وقفه و حرفه ای پرسنل کوشا و دانشمند،  تا کنون گواهینامه های معتبر جهانی متعددی را دریافت کرده ایم.
وی ادامه داد: توانمندی خود را در تولید محصولات مورد نیاز مشتریان فردی و سازمانی را به کمال رسانده و با برخورداری از توان ارائه خدمات فنی و مهندسی،  مشاوره و طراحی و تولید انواع رنگ ها،  ارائه فرمولاسیون گام بلندی در تامین خواسته های صنعتگران بزرگ داخلی برداشته ایم.
حسین زاده در مورد اهداف بلند مدت شرکت،  نیز گفت: دانایی محوری در منابع انسانی،  تامین نیازهای مشتریان در صنعت رنگ،  پاسخگویی به نیاز مشتریان در اسرع وقت،  خلاقیت و نوآوری به عنوان استراتژی اصلی توسعه بازار و محصول و در نهایت بهره برداری از مدرن ترین تکنولوژی های نوظهور در تولید محصولات شرکت است. نظام ارزشی نیز بر پایه صداقت، شفافیت، خدمات، اعتماد، دلسوزی، مسئولیت و قدردانی از محصولات شرکت در حال حاضر در بازارهای داخلی از اعتبار قابل توجهی برخوردار است. 
وی در مورد محصولات خود گفت: محصولات ما شامل رنگ های ترافیکی؛ رنگ های ترافیکی تک جزئی(سرد)،  رنگ های ترافیکی دو جزئی(سرد) و رنگ های ترافیکی سه جزئی(سرد)، رنگ مخصوص بتن، کفپوش های صنعتی،  پوشش های ویژه جهت نما، پوشش های تخصصی و عایق کاری و ایزولاسیون است و تا کنون 20 پروژه مختلف انجام شده و با شهرداری های شهرهای مختلف نیز همکاری نزدیکی داشته ایم.
همچنین سایر تولیدات شامل تهیه چوب ضد حریق و ضد آب با دانسیته های مختلف از ضایعات و براده چوب، تولید انواع کف پوش بتونی، دیوار پوش، بلوکه و سایر قطعات بتنی از نخاله های ساختمان، تهیه و تولید انواع فراورده های شیمیایی و حلال از میعانات گازی توسط مینی پالایشگاه است.

حسین زاده افزود: یکی از محصولات شرکت به عنوان عایق حرارتی، برودتی، صوتی و ضدحریق است. صرفه جویی در مصرف انرژی علاوه بر کاهش هزینه ها، به ایجاد محیط زیستی پاک کمک می کند. هدر رفتن انرژی در مناطق گرمسیری یا سردسیری و در محیط های خانگی، صنعتی، ادارات و غیره، سالانه هزینه های زیادی را بر اقتصاد کشورها تحمیل می کند. عایقهای تولیدی شرکت ما، برای جلوگیری از اتلاف انرژی در محیط های مختلف با حداقل هزینه و آسان ترین روش اجرا است. طبق نتایج آزمون انجام شده در آزمایشگاه اداره کل استاندارد ایران و براساس پیوست 8 مبحث 11 مقررات ملی ساختمان ایران، مقاومت حرارتی صفحه ای با ضخامت 1 سانتی متر از عایق پرسیم با دیواری به ضخامت 40 سانتیمتر از بلوک سیمانی، 22 سانتیمتری از سفال سنتی و 15 سانتیمتر از بلوکه سفال برابری می کند. بر مبنای نتایج آزمون های انجام گرفته در آزمایشگاه بین المللی مرکز پژوهش متالورژی رازی، ضخامت 1 سانتی متر از عایق پرسیم، 35 افت و 25 افت برودتی ایجاد می کند. براساس همین نتایج، افت صوت ایجاد شده با صفحه ضخامت 1 سانتی متر عایق پرسیم، با فرکانس های مختلف از 40 تا 53 دسی بل است. عایق پرسیم، 7 ساعت پیوسته در معرض شعله مستقیم، بدون تغییر مانده و کاملا ضد آتش است.
وی ادامه داد: براساس نتایج آزمون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عایق پرسیم، مطابق با استاندارد بین المللی ایزو 1182 و استاندارد ملی ایران به شماره 2-7271 غیر قابل سوختن(ضدحریق) ارزیابی شده است. کاربرد عایق پرسیم به عنوان جایگزین عایق های حرارت و صوت سنتی همچون پشم سنگ و پشم شیشه به دلیل سهولت قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف (از جمله دیوارهای جانبی، حایل، کف یا سقف ساختمان ها، دیواره مخزن، کانکس ها و کانتینرها)، خصوصیت ضدآبی و ضخامت کمتر، باعث کاهش هزینه های نصب و در عین حال کارایی بالاتری خواهد داشت.

 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مقاله را که در شماره 200 دوماهنامه پوشرنگ در اردیبهشت ماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا