اخباراخبار ویژه

گفت‌و گو با احسان اکبری، مدیر کارخانجات سیکلمه: توسعه صنعت رنگ جزو الزامات توسعه صنعتی در عرصه‌های مختلف است

بسپار/ایران پلیمر شرکت رنگ‌سازی سیکلمه از گروه کارخانجات پارت لاستیک با چهل سال تجربه فعالیت در زمینه تولید انواع رنگ و تینر، دارای هشت نشان استاندارد ملی ایران، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد در زمینه رنگ و دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO/TS 16949 تامین انواع تینر جهت شرکت‌های ایران خودرو تهران، ایران خودرو خراسان، گروه بهمن موتور و قطعه سازان خودرو را برعهده دارد.

اکبری: تحقیق و توسعه و تولید سفارشی انواع رنگ‌های حفاظتی شامل (اپوکسی سازه، اپوکسی کف، پلی اورتان و …)، انواع رنگ‌های صنعتی شامل (کوره ای، خودرویی، سوله، ABS، مادر رنگ PVC، پوشش زیرین، روغنی نیمه براق، رنگ فوری)، رنگ سازی سیکلمه را به عنوان یکی از سازندگان سفارشی در صنعت رنگ مطرح کرده است.
تامین انواع رنگ‌های ترافیکی شامل (ترافیک یک جزئی، سه جزئی سرد و مخصوص بتن ) جهت فرودگاه های خراسان رضوی، پیمانکاران اداره راه استان خراسان بزرگ و استان گیلان، شرکت‌های راه‌سازی، شهرداری‌‌ها و فروش انواع رنگ‌های ساختمانی شامل (رنگ های پایه آب، پلاستیک، نیم پلاستیک، اکریلیک مات و براق، آستر ضد زنگ، استخری) در سطح شهر مشهد از دیگر افتخارات ماست.

بسپار- در بخش رنگ های خودرویی فعالیت دارید. آیا با توجه به تحریم ها در این حوزه شاهد توسعه در سیکلمه خواهیم بود؟
اکبری: بله، ورود به بازار رنگ‌های خودرویی ایران خودرو خراسان، ایران خودرو دیزل و گروه بهمن موتور از جمله فعالیت های در دست اقدام ماست. امید است در این راه گامی در جهت اعتلای سازندگی و تولید کشور عزیزمان برداریم.

بسپار- آیا محصولات آب پایه هم تولید می‌کنید؟ دنیای آینده پوشش‌های ساختمانی به سمت کدام رنگ‌هاست؟
اکبری: با توجه به سازگاری رنگ‌های پایه آب با محیط زیست پیش‌بینی می‌شود صنعت رنگ‌های ساختمانی به سمت این خانواده از رنگ ها حرکت کند. در این راستا شرکت رنگ‌سازی سیکلمه نگاه ویژه‌ای به این خانواده از محصولات دارد و با گسترش تنوع محصولات پایه آب خود به دنبال کسب سهم بیشتری از این بازار رو به رشد است.

بسپار- به نظر شما چرا در ایران سرانه مصرف رنگ پایین‌تر از متوسط جهانی است و چرا تولیدات داخل کشور هزینه تمام شده بالایی دارند؟ آیا این موضوع را قبول دارید؟
اکبری: سرانه مصرف رنگ در ایران نسبت به کشور های توسعه یافته کمتر است. اما لزوما کیفیت محصولات داخل کشور کمتر از مشابه خارجی خود نیستند و شاید عدم حضور شرکت‌های داخلی در عرصه بین المللی موجب از دست رفتن سهم فروش ما از بازار جهانی شده باشد.

بسپار- آیا تولید محصولات دانش بنیان دارید؟
اکبری: با توجه به پیشگام بودن این صنعت در عرصه علمی و رقابت شدید تولید‌کنندگان می‌توان گفت کلیه محصولات ما دانش بنیان است و به صورت ویژه می‌توان محصول چسب فلوک و اپوکسی کف و رنگ پلی اورتان شرکت سیکلمه را نام برد.

بسپار- آیا این صنعت در شرایط فعلی اقتصاد کشور در حال توسعه است؟
اکبری: توسعه صنعت رنگ جزو الزامات توسعه صنعتی در عرصه‌های مختلف آن می‌باشد اما با توجه به ظرفیت‌های خالی شرکت‌های خرد در این عرصه، سرمایه‌گذاری و توسعه در این صنعت را نباید در ابعاد کوچک مد نظر قرار داد. همچنین پیشنهاد می‌شود جهت دست یابی به بهره‌وری بیشتر با ادغام شرکت‌های خرد، توانمندی‌مان در این صنعت را افزایش داده در عرصه بین المللی با قدرت وارد شویم.

بسپار- ویروس Covid-19 چه مشکلاتی برای شما و مجموعه‌ی شما به وجود آورد؟
اکبری: متاسفانه در سال جاری در فصلی که می‌بایست صنعت رنگ و رزین در اوج کاری خود قرار می‌گرفت، درگیری مردم و مسولین با ویروس کرونا ضربه مهلکی به فعالان این صنعت وارد کرد.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا