اخبار

گفتگو با تورج صمیمی، رییس هیات مدیره شرکت سام پلیمر بنیان: تاسیس یک شرکت تولیدکننده کامپاند به روشی نو

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، گفتگو با تورج صمیمی، رییس هیات مدیره شرکت سام پلیمر بنیان در گفتگو با بسپار گفت: شرکت سام پلیمر بنیان از ابتدای سال 96 تاسیس شده و کار ما تولید پلیمرهای مهندسی است. تولید شرکت از آخر آبان ماه شروع می‌شود و این نمایشگاه برای ما در واقع پیش‌بازاریابی و معرفی است ولی کارخانه درحال حاضر تجهیز شده و آزمایشگاه و بخش R&D شرکت تشکیل شده است. همچنین فرمولاسیون‌ها، محصولات، ظرفیت تولید و بازار هدفمان مشخص شده است و عرضه محصولاتمان از ابتدای آذر 1396 خواهد بود.

وی درباره محصولات تولیدی شرکت سام‌پلیمر بنیان گفت: بنا بر شعار شرکت “مهندسی خواص تخصص ماست.”، امیدوارم بتوانیم این فرهنگ را به مشتری‌ها و مصرف‌کنندگان عزیزمان تفهیم و القاء کنیم که خواص مواد را بخرند و نه صرفا مواد را. چون امروزه دنیای کامپاندینگ به‌قدری گسترش یافته است که در اکثر دنیا فرمول برای  مصرف خاص طراحی می‌شود ولی در ایران مصرف کننده‌های عزیز ما صرفا درپی نام تجاری کالا هستند. امیدوارم بتوانیم در راه رسیدن به این هدف موفق‌تر از رقبایمان باشیم. محصولات تولیدی ما در رده مواد پلی‌اولفین‌ها، پلی‌آمیدها از جمله پلی‌آمید 6 و پلی‌آمید6-6 برای مصارف مختلف و پلی کربناتABS خواهد بود.

آقای صمیمی در زمینه چگونگی انتخاب بازار هدف اشاره کرد: با توجه به کمبودهایی که هنوز در ایران در بحث کیفی کالا حس می‌کنیم بازار هدف ما در ابتدای امر ایران است. لازم می‌دانم که توضیح دهم که ما سه مرحله تولید در کارخانه خواهیم داشت. مرحله اول و فاز یک ظرفیت تولید 3 هزار تن، فاز دوم 5 هزار تن و فاز سوم که به امید خدا در 5 سال آینده راه‌اندازی خواهد شد ظرفیت 12 هزار تن خواهد داشت که صادراتمان در فاز 3 تولید خواهد شد. کار کامپاندر تامین نیاز مشتری است و ما نیاز بازار را تامین می‌کنیم.

وی درخصوص ظرفیت تولیدی شرکت‌های مختلف تولیدکننده کامپاند در ایران، سابقه‌ای از خود در این زمینه بیان کرد: من برای اولین‌بار وارد این بازار نشده‌ام. شرکت ما شرکت مشاورین هماهنگ یار که خیلی از همکاران که در این نمایشگاه حضور دارند از مشتریان ما هستند و ما را می‌شناسند و ما با بازار پلیمرهای مهندسی 25 سال است که آشنا هستیم و کاملا نقاط کور و نیازها و ضعف‌های این بازار را می‌شناسیم. نقطه قوت ما توانایی فروش و بازریابی این محصول است و برای ما فروش محصولات اصلا کار سختی نیست و عزیزانی که به عنوان همکاران ما و نه رقبای ما در اینجا حضور دارند هرکدام جای خود قرار دارند و ما جا پای خودمان می‌گذاریم.

بخش R&D شرکت سام پلیمر بنیان درحال حاضر تجهیز شده است و آقای صمیمی اذعان داشت که ما روشی خلاف روش شرکت‌های مشابهی که در ایران برای بحث کامپاندینگ تشکیل شده‌اند پیش گرفته‌ایم بدین شکل که همه معمولا نقطه شروع تاسیس کارخانه را از خرید ماشین‌آلات آغاز می‌کنند ولی ما اصلا این کار را نکردیم. ما حدود 8 ماه کار تحقیقاتی برای رسیدن به فرمولاسیون‌های خاص خودمان را انجام داده‌ایم. کار با تجهیز لابراتوار و استخدام کارشناسان ارشد و اساتید دانشگاه در بخش R&D بود که هنوز هم مشغول کار و تحقیقات هستند. بعد از فرمولاسیون و مشخص شدن محصولات اقدام به خرید ماشین‌آلات براساس فرمولاسیون‌های طراحی شده کردیم و تا جایی‌که من از بازار خبر دارم اکثریت چنین کاری نمی‌کنند. یک نکته هم که به آن افتخار می‌کنیم این است که تمام تجهیزات تست و آنالیز خود را از دستگاه‌های داخل تهیه کرده‌ایم و با پژوهشگاه‌ها هم در بخش‌های پلیمری همکاری‌های زیادی داشته‌ایم.


(ادامه  دارد …)

 

متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا