اخبار

گسترش همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

بسپار می نویسد، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه منعقد شد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همزمان با افتتاحیه اولین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای توسعه پایدار با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد.

 

این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندس اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رسیده است، موضوعات متعددی همچون طراحی، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مرکز پژوهشی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز تا مرحله خلق دانش فنی و همکاری مشترک جهت نوآوری و ایجاد بستر مناسب برای خلق فناوری بر مبنای ایده‌های جدید را در دستور کار دارد.

 

طرفین در این تفاهم‌نامه همچنین بر بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین و برنامه ریزی برای دستیابی به اولویت‌های تعیین شده، تربیت نیروی انسانی متخصص به منظور تحقق اهداف شرکت در زمینه صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در دانشگاه امیرکبیر تاکید کردند.

 

برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی مشترک به منظور دستیابی به آخرین یافته‌های علمی در حوزه پتروشیمی، مشارکت طرفین در طرح‌های بدیع، تعریف تعداد مشخصی از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در راستای نیازهای تحقیقاتی شرکت، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج کشور، انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی مورد نیاز، استفاده متقابل از امکانات آموزشی، پژوهشی و کتابخانه‌ای، ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای ارتقای توانمندی‌های انسانی جهت توسعه کسب و کارهای جدید و همکاری در زمینه حضور استادان دانشگاه در صنعت با نام دوره فرصت صنعتی در راستای شناسایی و رفع مشکلات صنعتی از دیگر مباحث مورد توافق طرفین در این تفاهم‌نامه همکاری است.

 

معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امضای این تفاهم‌نامه را در راستای پیشبرد اهداف این دانشگاه در مسیر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ذکر کرد.

 

معتمدی تاکید کرد: با تلاش طرفین، این تفاهم‌نامه تنها روی کاغذ باقی نخواهد ماند و هرچه سریعتر در مسیر عملیاتی شدن به پیش خواهد رفت. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا