اخبار

کنفرانس ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برگزار می شود

بسپار می نویسدکنفرانس ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار از طرف دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای 28 و 29 دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
دکتر نرگس فلاح با بیان اینکه اولین کنفرانس ملی مهندسی تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار سال گذشته با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد افزود : دومین دوره این کنفرانس با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به محورهای این کنفرانس چون توسعه پایدار صنعت پتروشیمی در ایران، محصولات سبز و فرآیندهای پایدار در صنعت پتروشیمی، بهینه سازی فرآیندها در صنعت پتروشیمی و اثرات صنعت پتروشیمی بر محیط زیست، افزود :مراسم افتتاحیه با سخنرانی سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جناب آقای دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. علاوه بر آن 10 نفر از اساتید بین المللی در این کنفرانس حضور دارند که تعدادی از آنها از محققان ایرانی مقیم خارج هستند.
دبیر دومین کنفرانس ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار از حضور رییس جامعه مدیریت سبز اروپا در این کنفرانس خبر داد و خاطر نشان کرد که سخنرانی ایشان در زمینه اقتصاد محیط زیست خواهد بود. همچنین حضور دکتر مجید محسنی برنده جایزه آب کشور کانادا در این کنفرانس یکی دیگر از افتخارات این کنفرانس است. دکتر پولادی درویش در زمینه «ذخیره سازی دی اکسیدکربن» و دکتر فرامرزی در زمینه «افزایش برداشت مخازن نفتی با استفاده از گازهای گلخانه ای» سخنرانی خواهند داشت.
برگزاری 6 کارگاه آموزشی با عناوین مدیریت کربن، تکنولوژی های نوین جذب و به دام اندازی CO2، ارزیابی چرخه حیات (LCA)، مدلسازی آلودگی هوا، ارزیابی زیست محیطی و مدیریت پسماندهای صنعتی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است و هدف این کارگاه‌ها توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در صنعت پتروشیمی در حوزه کاهش اثرات سوء فعالیت‌های پتروشمی بر محیط زیست تعیین شده است.
فلاح با بیان اینکه این کنفرانس همچنین مقاله محور است، اضافه کرد: در این راستا حدود 300 مقاله به این کنفرانس ارسال و از این تعداد 100 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر در 4 محور ذکر شده انتخاب شده است.
وی یادآور شد : دو پنل تخصصی با عنوان های توسعه پایدار پتروشیمی ایران و تاثیرات صنعت پتروشیمی بر محیط زیست
با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزاز می گردد.
منبع: روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا