اخبار

کره‌جنوبی دلارهای بلوکه شده پتروشیمی ایران را آزاد کرد

بسپار می نویسد، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اعلام کرد: کره جنوبی بخش عمده‌ای از دلارهای بلوکه شده حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران در دوران تحریم را آزاد کرد.

به گزارش مهراحمد مهدوی ابهری امروز در نشستی خبری در پاسخ به مهر با اشاره به آزادسازی بخش عمده از دلارهای بلوکه شده حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران در دوران تحریم توسط بانک های کره جنوبی، گفت: کل مطالبات بلوکه شده حاصل از صادرات پتروشیمی ایران در کره جنوبی کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه پس از اجرایی شدن برجام، برخی از شرکت‌های پتروشیمی موفق شد بخشی از مطالبات خود را دریافت کند، اظهار داشت: اما هنوز مشکلات بانکی حل نشده اما پیش بینی می شود که این روند در طول ماه‌های آینده بهبود پیدا کند.

این مقام مسئول با همچنین در خصوص بیمه کشتی های حامل محصولات پتروشیمی ایران هم اظهار داشت: بیمه کشتی‌ها به منظور صادرات محصولات پتروشیمی هنوز با مشکل تحریم روبرو است.

مهدوی با یادآوری اینکه تسهیلاتی فراهم شده تا این مشکل برطرف شود ولی نمی‌توان به طور قطع گفت که تحریم بیمه‌ای کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی حل شده است، بیان کرد: در شرایط فعلی مراودات بانکی نیز با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: نمی‌توان به طور قطع گفت کاری انجام نشده اما هنوز مراودات بانکی نیز دچار مشکل هستند که ما انتظار داریم با برطرف شدن این مشکلات، روند صادرات محصولات پتروشیمی کشور بهبود پیدا کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه سوئیفت باز شده اما بانک‌های خارجی، پول را نمی‌پذیرند، ادامه داد: نگرانی بانک‌های خارجی از جریمه و بازگشت مجدد تحریم‌ها پابرجاست و باید مسئولان دولت در این زمینه چاره اندیشی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا