اخبار

کامپوزیت های پلیمری، بزرگترین بازار در صنعت خودرو تا سال 2022

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، منطقه آسیا/اقیانوسیه با بهره‌مندی از 8/50% بازار بیشترین بخش بازار چندسازه‌های بکار رفته در خودرو در سال 2014 را به خود اختصاص داد؛ به دنبال آن، اروپا با 7/22% و آمریکای شمالی با 5/15% رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند. به گزارش گروه خبری MRRSE، سهم منطقه آسیا/اقیانوسیه تا سال 2022 به 4/52% خواهد رسید. بازار چندسازه‌های بکار رفته در صنعت خوردو در این منطقه با افزایش تولید خوردو در کشورهایی نظیر هند و چین روندی رو به رشد را طی خواهد نمود. این در حالی است که سهم بازار اروپا تا سال 2022 با روند نزولی به 9/21% خواهد رسید. بازار آمریکای شمالی با طی کردن روندی صعودی به میزان 9/15% تا سال 2022 دست خواهد یافت. بازار چندسازه‌های بکار رفته در صنعت خودرو را می‌توان به بخش‌های مواد چندسازه (چندسازه‌های بسپاری، فلزی و سرامیکی)، موارد کاربرد چندسازه (اجزاء داخلی، اجزاء خارجی، موتور) و فرایند ساخت (دستی، فشاری، تزریقی و پیوسته) تقسیم‌بندی نمود. بخش چندسازه‌های بسپاری در سال 2014 بیشترین سهام را در این بازار داشته و ارزش آن بالغ بر 6/2728 میلیون دلار برآورد شد. این بازار به نرخ رشد 7/8% به میزان 8/5290 میلیون دلار تا سال 2022 خواهد رسید. این در حالی است که بازار چندسازه‌های فلزی با نرخ رشد 9/9% تا سال 2022 به میزان 4/1203 میلیون دلار خواهد رسید.
خودروها یکی از منابع اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان محسوب می‌شوند. به دلیل اثرات جبران‌ناپذیر این گازها دولت‌ها قوانینی برای کاهش این گازها تدوین نموده‌اند. بدین منظور، شرکت‌های تولید کننده خوردو سعی در کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی آن توسط اتومبیل‌ها دارند. استفاده از مواد سبک‌وزن در طراحی اتومبیل‌ها به عنوان راهکاری مناسب در کاهش مصرف سوخت در نظر گرفته شده است. کامپوزیک‌ها با دوام بالا، سبک، مقاومت در برابر خوردگی، آسانی شکل‌دهی و استحکام بالا به عنوان گزینه‌ای مناسب در این صنعت محسوب می‌گردند.
بر اساس گزارش شرکت superLight-car، حدود یک سوم مصرف سوخت در یک ماشین سواری به وزن خودرو مرتبط می‌گردد. به عنوان مثال، کاهش وزن اتومبیل به میزان 100 کیلوگرم منجر به کاهش 5/0-3/0 لیتری در مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر می‌شود.
سهام بازار جهانی چندسازه‌های خودرویی بسیار یکپارچه بوده و چهار شرکت بزرگ حدود 75-70% کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های Toray، Toho، Mitsubishi و SGL نقش‌آفرینان اصلی بازار در این حیطه می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا