اخبار

کاربرد بسته‌بندی، بزرگترین بخش بازار پلاستیک‌های بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلاستیک‌های بازیافتی موادی هستند که از بازیافت زباله‌های پلاستیکی بدست آمده و به محصولات قابل استفاده تبدیل می‌گردند. در برخی موارد، پلاستیک‌های بازیافتی به موادی متفاوت از آنچه در ابتدا مورد استفاده قرار می‌گرفتند تبدیل می‌شوند. همچنین، بازیافت پلاستیک‌ها را می‌توان در هنگام تولید وسایل پلاستیکی نظیر کیسه‌ها و فیلم‌های پلی‌اتیلنی انجام داد. بدین ترتیب، بخشی از پلاستیک‌ها به چرخه تولید بازگردانده می‌شود. تقاضا برای بازیافت پلاستیک‌ها در چندسال گذشته با رشد قابل توجهی رو به رو شده است. صنعت بازیافت پلاستیک‌، بخصوص در مورد HDPE و PET با توجه به ارزش آنها در بازار پلاستیک روندی روبه رشد داشته است. 

بازارهای جدیدی برای پلاستیک‌های بازیافتی، بخصوص PET، ایجاد شده است. در حال حاضر، تقاضای PET بازیافتی بسیار بالا بوده، بطوریکه که بازار با کمبود آن مواجه شده است. در کشورهای توسعه یافته همچون ایالات متحده آمریکا، تقاضای پلاستیک‌های بازیافتی با ایجاد بازارهای جدید منتج از رزین‌های با خلوص بالا رونق یافته است. از سوی دیگر عواملی چون قیمت بالای پلاستیک‌های متداول، مسائل زیست‌محیطی و کیفیت بالای پلاستیک‌های بازیافتی منجر به رشد این بازار شده‌اند. 
صنعت بازیافت پلاستیک تمایل دارد با افزایش نرخ بازیافت از حجم زباله‌های جامد بکاهد. در این صنعت، بطور کلی مواد پلاستیکی بیش از هر ماده دیگری بازیافت می‌شوند. ابتدا، در ایالات متحده آمریکا از PET بازیافتی در صنعت فرش مورد استفاده قرار ‌گرفت. با وجود تقاضای خوب در بازار این صنعت در چند سال گذشته، قیمت PET ورقه‌ای از سال 2013 به ثبات رسیده است؛ بطوریکه چین با تکیه بر بازار داخلی بر این بازار احاطه دارد. 
از شرکت‌های اصلی بازیافت پلاستیک می تولنت به موارد زیر اشاره نمود: 
Avangard Innovative LP, B. Schoenberg & Co. Inc. Custom Polymers Inc., Delta Plastics of the South LLC, Delta Plastics of the South LLC 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا