اخبار

چین بزرگترین مشتری پلی‌اتیلن پتروشیمی مهاباد شد

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به صادرات بالغ بر 32 هزار تن محصول پلیمری در طول دو ماهه نخست امسال، اعلام کرد: در این مدت، چین بزرگترین بازار محصولات پلیمری پتروشیمی مهاباد بوده است..

محسن مجیدی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی مهاباد، گفت: در طول دو ماهه نخست امسال بالغ بر 37 هزار تن محصول در پتروشیمی مهاباد تولید شده است که از این مقدار 32 هزار تن محصول پلیمری شامل 87 درصد به بازار جهانی صادر شده است.
 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به اینکه روزانه حدود 30 تریلی محصولات تولیدی پتروشیمی مهاباد را جابه جا می‌کنند، افزود: عمده صادرات پتروشیمی مهاباد در سال جاری به چین بوده است.

این مقام مسئول، تاکید کرد: مجتمع پتروشیمی مهاباد انواع پلی‌اتیلن سبک خطی، سنگین و بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

 پتروشیمی مهاباد یکی از طرح‌های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح‌هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.

پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک برخوردار است، این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا