اخبار

چه کسانی گزينه نایب ریسی اتاق بازرگانی ایران هستند

بسپار می نویسد، با بسته شدن پرونده انتخاب رییس جدید اتاق ایران، اكنون نوبت گمانه زني ها براي بخش هاي نايب ریيسي و دبير كلي اتاق بازرگاني رسيده است. خبرها حاکی از این است که عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق اصفهان، حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق خرم‌آباد و محمد شمس اردكاني از تهران گزینه‌های احتمالی برای نايب ریيسي اتاق بازرگانی ایران هستند.

به گزارش بازنيوز، ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ بود كه جلال‌پور براي يك دوره به رياست اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران رسيد، كمتر كسي فكر مي‌كرد كه كمتر از ١٤ ماه در اين سمت باقي بماند و سپس با استعفاي خود كه ابهامات زيادي به همراه داشت، به دوره رياست خويش پايان دهد. اما سرانجام در نهم مرداد ماه سال جاری اين اتفاق افتاد تا فعالان بخش خصوصي یه بار دیگر، برای انتخاب گزینه رییس جدید پارلمان بخش خصوصی به تکاپو بیافتند و مجبور به اتخاذ تصميمات جديدي شوند. در اين ميان برخي دليل استعفای جلال‌پور را به اختلافات او با نزديكان رییس دولت یازدهم مرتبط دانستند اما برخی دیگر، علت واقعی استعفای جلال‌پور را بیماری او عنوان کردند.

در نهایت با اعلام استعفاي رييس، گمانه‌زني‌هاي غير‌رسمي در رابطه با جانشينان و گزينه‌هاي احتمالي داغ شد و از اسامی مختلفی صحبت به میان آمد. اما سرانجام در ٣١ مرداد ماه در نخستين اجلاس هيات نمايندگان اتاق ايران پس از استعفاي جلال‌پور، قرار بر این شد که ۱۴ شهریور ماه رییس جدید انتخاب شود.

سرانجام در تاریخ ذکر شده انتخابات اتاق ایران برگزار شد که در پایان رای گیری، غلامحسین شافعی با ۱۹۸ رای و اختلاف ۴ رای با مسعود خوانساری توانست بر صندلی ریاست پارلمان بخش خصوصی تکیه بزند و به گمانه‌زنی‌ها خاتمه دهد.

با بسته شدن پرونده انتخاب رییس جدید اتاق ایران، اكنون نوبت گمانه زني ها براي بخش هاي نايب ریيسي و دبير كلي اتاق بازرگاني رسيده است. خبرها حاکی از این است که عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق اصفهان، حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق خرم‌آباد و محمد شمس اردكاني  از تهران گزینه‌های احتمالی برای نايب ریيسي اتاق بازرگانی ایران هستند. از سوی دیگر، برای دبير كل اتاق بازرگاني ايران، نام افرادی چون احمد پورفلاح، ابوالفضل روغني گلپايگاني، محمدمهدي راسخ و علي عبداللهيان نايب ریيس اتاق بازرگاني اردبيل، مهدي طباطبایي، محمد مهدی رییس‌زاده به گوش می رسد. حال باید دید که سرانجام چه کسی می تواند بر این صندلی های خالی تکیه بزند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا