اخبار

چند محصول نوين صنعت بسته‌بندي معرفی شدند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، محصولات نوين صنعت بسته‌بندي از حيث عملكرد، هوشمندي و سازگاري با محيط زيست در نمايشگاه CHINAPLAS ارائه شد.

صنعت بسته‌بندي به عنوان يك بخش مهم از صنعت مواد غذايي از نقش پررنگ‌تري در ايمني مواد غذايی برخوردار گشته است. در اين بين، انتخاب نوع مواد و فناوري ساخت از عوامل مهم و تاثيرگذار در ملزومات ايمني بسته‌بندي بشمار مي‌آيند اما استفاده از چه فناوري و ابزارآلاتي منجر به بهبود توليد و كاهش مصرف انر‍ژي مي‌گردد؟ چگونه مي‌توان بسته‌بندي‌هايي با عملكرد چندگانه در اختيار داشت؟

در نمايشگاه CHINAPLAS به ايمني، محافظت در برابر شرايط محيطي، كارايي، سبكي و برخورداري از عملكرد چندگانه بعنوان عوامل مهم در توسعه صنعت بسته‌بندي پرداخته خواهد شد.

توسعه صنايع مختلف خطرهاي جدي را براي محيط زيست به ارمغان مي‌آورد. بدين ترتيب، استفاده از فناوري‌ها و مواد نوين جهت توليد محصولات دوست‌دار محيط زيست در صنعت بسته‌بندي امري ضروري بنظر مي‌رسد. از اين رو، توسعه پلاستيك‌هاي زيست تخريب پذير بعنوان يكي از جنبه‌هاي مورد توجه بخش R&D شركت‌هاي توليد محصولات بسته‌بندي مطرح شده است. اعتقاد بر اين است كه اين بخش از بازار بسته‌بندي آينده بسيار موفقي خواهد داشت. از جمله شركت‌هاي فعال در اين زمينه مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

محصول ecovio يكي از محصولات شركت BASF مي‌باشد. از موارد استفاده اين پلاستيك زيستي مي‌توان به توليد كيسه‌هاي زباله، كيسه‌هاي دومنظوره (ابتدا براي خريد و سپس بعنوان كيسه زباله) و كيسه نگهداري كود گياهي اشاره نمود.

شركت NaturWorks LLC يكي از تامين‌كنندگان اصلي بسپارهاي زيستي بوده كه در توليد بسپارهاي مستخرج از طبيعت با كارايي و قيمت قابل رقابت با پلاستيك‌هاي تهيه شده از منابع نفتي به فعاليت مشغول است.

شركت Garbio Greentech در اين نمايشگاه به ارائه محصول Garbio تهيه شده از نشاسته خواهد پرداخت. اين محصول بطور كامل از منابع زيستي تهيه شده و قابل تجزيه در طبيعت است. بر خلاف پلاستيك‌هاي متداول كه بيش از 100 سال براي تخريب آنها به زمان نياز است، محصول اين شركت در عرض چند ماه با كمك ميكروارگانيسم‌ها به دي اكسيد كربن و آب تبديل مي‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا