اقتصاد و مدیریت

چطور یک کسب و کار نوپا را شروع کنیم؟

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شروع کسب و کار نوپا یا استارت آپ ها، هیچ وقت آسان نبوده است. از طرفی هم راه اندازی غیرحرفه ای کسب و کار می تواند شما را عقب بندازد. حتی ممکن است در این مسیر کسب و کارتان را از دست دهید.

کسب و کار های نوپا و استارت آپ ها تمام دنیا را گرفته اند. هرروز ایده ای نو و جدید وارد بازار می شود و انقلابی به پا می کند. اما مسلما همه این ایده ها به سرانجام نمی رسد و کسب و کارهای نوپا باید اقداماتی را در این مسیر انجام دهند. فوربز در گزارشی 7 راه ساده برای ایجاد یک استارت آپ حرفه ای را منتشر کرده است.

طبق این گزارش، شروع کار یا استارت آپ، هیچ وقت آسان نبوده است. از طرفی هم راه اندازی غیرحرفه ای کسب و کار می تواند شما را عقب بندازد. حتی ممکن است در این مسیر کسب و کارتان را از دست دهید.

1.یک وب سایت تنظیم کنید

لازم نیست که وب سایت شما خیلی تجملی باشد، همین که بازتابی از کسب و کار شما باشد و اطلاعات لازم را به مشتری ها برساند، کافیست است. این اطلاعات هم می تواند برقراری ارتباط با شما، ساعات کاری، منو خدمات و … باشد. خدمات مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سایت ساده اما حرفه ای ایجاد کنید. اگر هم به نظر کار دشواری می آید، می توانید کسی را استخدام کنید تا برای تنظیم سایت به شما کمک کند.

در طراحی سایتتان از کلمات «به زودی» یا «در حال بارگزاری» استفاده نکنید. حتی اگر سایت شما تنها یک صفحه دارد، آن را حرفه ای اجرا کنید. همیشه وقت برای اضافه کردن صفحات بیشتر وجود دارد.

چند کسب و کار هستند که به جای داشتن وب سایت، از صفحات فیس بوک یا اینستاگرام استفاده می کنند. اما دقت کنید که هرکسی می تواند به وب سایت دسترسی داشته باشد، اما همه فیس بوک ندارند یا کاربر ایسنتاگرام نیستند. زمانی که شما روی پلتفرم شخص ثالث تکیه می کنید، کنترلتان روی مشتری ها را هم از دست می دهید.

2.ایمیل آدرس حرفه ای ایجاد کنید

فوربز در این قسمت معتقد است که صاحبان کسب و کار نوپا برای ایده خود باید ایمیل حرفه ای داشته باشند. این گزارش ادامه می دهد: دندانپزشک جدید دختر من، از من خواسته است تا مدارک پزشکی دخترم را به ایمیلی در یاهو ارسال کنیم. این کار نه تنها امن نیست، بلکه حرفه ای هم نیست. دریافت یک آدرس ایمیل با دامنه نام شما، گران نیست و خیلی هم ساده به نظر می رسد.

شما می توانید از ایمیل G Suite  به قیمت 5  دلار در ماه استفاده کنید. (توجه داشته باشید که ایمیل G Suite به شما آدرس ایمیلی با نام دامنه خودتان می دهد که بهتر از آدرس gmail.com@ است.)

3.شماره تلفن کاری داشته باشید

شما یک شماره تلفن تجاری نیاز دارید تا زمانی که تماس، متن یا ایمیلی برای شما برقرار شد، به طور مناسب به آن پاسخ دهید.

شما می توانید یک خط دوم به تلفن همراه خود اضافه کنید و با چند دلار در ماه شماره تلفن تجاری داشته باشید.

4.از یک آدرس تجاری استفاده کنید

این روزها خیلی عادی است که کسب و کارتان را از خانه تان شروع کنید. اما با استفاده از یک آدرس تجاری می توانید تفاوتی بین حریم خصوصی و حرفه ای خود داشته باشید. اگر شما آماده سرمایه گذاری در فضای اداری نیستید، یک صندوق پستی در نظر بگیرید.

5.صورتحساب فوری و حرفه ای

اگر پول دریافت نکنید، کسب و کارتان عمر زیادی نخواهد داشت. دو اقدام به شما کمک می کند تا بتوانید پولتان را دریافت کنید: یک قرارداد و دوم هم فاکتور پرداخت سریع.

برنامه های زیادی وجود دارد که فاکتور آسان و حرفه ای ارزان می سازد. به طور مثال بسیاری از سیستم های حسابداری به درد نخور هستند، شما می توانید با پرداخت آنلاین هم پولتان را دریافت کنید.

6.حضور در رسانه های اجتماعی

«سو بی زیمرمان»، زمانی که تجارت خرده فروشی را آغاز کرد، صفحه ای در اینستاگرام داشت. او به کارمندانش دستور داد تا در اینستاگرام کارشان را تبلیغ کنند. (او در حال حاضر استراتژی های رشد کسب و کار و چگونگی استفاده از اینستاگرام را آموزش می دهد.)

کسب و کار شما لازم نیست، حتما در شبکه های اجتماعی باشد، اما باید فکر کنید که مشتریان خود را چطوری جذب کنید.

7.ساختن اعتبار برای کسب و کار

فروشندگان و حتی برخی وام دهندگان ممکن است مایل باشد برای پیشبرد کالاها و خدمات شما به صورتی که شما بتوانید بعدا آن را بپردازید، باشما همکاری کنند.

دریافت منابع در شرایط مشخصی می تواند به جریان نقدی کسب و کار شما کمک کند. اما اغلب برای دریافت این شرایط به اعتبار کسب و کار نیاز دارید. از همان زمان شروع کسب و کارتان سعی کنید، اعتبار کسب کنید تا زمانی که نیاز دارید، نمرات اعتباری تان بالا باشد. علاوه بر این هم، هرکسی می تواند اعتبار کسب و کار شما را بررسی کند، از جمله شرکای تجاری آینده شما.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا