اخبار

پیمان ابراهیمی، مدیر فروش سیستم سقف گرین وافل: قالب ­های پلی ­پروپیلن، جایگزینی سبز در ساختمان سازی

بسپار/ ایران پلیمر شرکت ما با برند آ اس (A.S) سابقه­ای بیست و چهار ساله در تولید لوله و اتصالات دارد. آقای غلامرضا خواجه مدیرعامل شرکت، از اولین کسانی بود که لوله ­های سبز را وارد ایران کرد. سپس لوله های سفید تک لایه تا پنج لایه، لوله­­ های آب آشامیدنی، کشاورزی و غیره را نیز در سبد محصولات خود قرار دادیم.

حدود 7 سال است که سقف گرین وافل در ایران پیاده سازی و اجرا می­شود اما در دنیا سابقه­ ای 70 و چند ساله دارد. ثبت اختراع آن در کشور به نام مهندس خواجه است. این نوع قالب­ها علاوه بر دوسال گارانتی، دوستدار محیط زیست بودن، سبک سازی سازه، قابلیت پیچ شدن و سپس جدا شدن را دارند و غیر ماندگار است. در مقایسه با ارزانترین نوع سقف مقرون به صرفه است و حداقل پنجاه بار قابلیت استفاده دارد. قالب­ها پس از تولید در کارخانه روی زیر سازی­ها سوار می­شود و بعد از قالب چینی آرماتور بندی انجام می­شود و تیرچه­ی آن به صورت تیرچه­ی درجا است. معایب تیرچه آماده را نیز ندارد چون در آن صورت مشخص نیست میلگرد درستی کار شده یا خیر. اما تیرچه­ی درجا جلوی چشم کارفرما بافته  می­شود و انتقال صدا را کاهش داده و سازه را در مقابل زلزله بسیار مقاوم می­­کند. سپس مش بندی و بتن ریزی انجام می­شود. بعد از یک تا دو هفته قالب­ها جدا شده و در سقف بعدی قابلیت استفاده دارد. مواد اولیه آن پلی پروپیلن است و به دلیل سبکی، مشکلات و مخاطرات خاصی برای کارگر ایجاد نمی­کند. در نهایت قابلیت بازیافت دارد و به ماده­ی دیگری تبدیل می­شود.

به دلیل پیچ و مهره داشتن نیز هم دال یکطرفه و هم دوطرفه با آن کار می­شود بنابراین در ساختمان بعدی و با طراحی جدید قابلیت استفاده دارد. بنابراین از هر نظر مقرون به صرفه است. همه­ی این مشاوره­ ها و نوع میلگرد و آموزش­ها نیز به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار داده می­شود. ما تنها تولید کنندهی این نوع قالب­های سقفی نیستیم اما این نوع ابعاد که قابلیت تغییر سایز دارد را فقط ما تولید می­کنیم.

 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 192ام ماهنامه بسپار که در نیمه شهریور ماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا