اخباراخبار ویژه

پیش بینی تجارت جهانی 17 میلیارد دلاری پوشش بردهای الکترونیکی تا سال 2030

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر پیش بینی ها نشان می دهد حجم تجارت پوشش بردهای الکترونیکی با رشد سالیانه 5% از سال 2020 تا 2030 به میزان 17 بیلیون دلار برسد. منطقه ی آسیا و اقیانوسیه از نظر حجم تجارت جهانی در سال 2019 بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود این منطقه در بازه ی زمانی بیان شده همچنان پیشگام تجارت این نوع از پوشش باشد. همچنین در آینده ای نزدیک پیش بینی می شود صنایع هوایی بیشترین فرصت های سرمایه گذاری سودآور را در حوزه ی این پوشش ها به خود اختصاص دهد.
رشد روز افزون ماشین های صنعتی بیشترین سهم را در گسترش حجم تجارت این نوع از پوشش ها دارد. تعداد بردهای الکترونیکی که در وسایل نقیله ی الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار بیشتر از ماشین های احتراقی است. و با توجه به این موضوع، یکی از عوامل رشد تجارت پوشش بردهای الکترونیکی، گسترش استفاده از ماشین های الکترونیکی است. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، استفاده از ماشین های الکترونیکی در 10 سال اخیر رشد زیادی از خود نشان داده است. گزارش این آژانس نشان می دهد تعداد مسافران ماشین های الکترونیکی در سال 2018، 5 میلیون نفر بوده و این عدد تا سال 2019، 63 درصد رشد داشته است. این اعداد رشد روزافزون استفاده از ماشین های الکترونیکی را نشان می دهد و به دنبال آن رشد تجارت پوشش بردهای الکترونیکی ایجاد خواهد شد.
بردهای الکترونیکی، جز اصلی دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند، رایانه ها، تلویزیون ها و نمایشگرها هستند و به همین دلیل گسترش استفاده از این وسایل موجب افزایش کاربرد بردهای الکترونیکی و به دنبال آن بزرگتر شدن دامنه ی استفاده از پوشش بردهای الکترونیکی خواهد شد.
شکستن پوشش بردهای الکترونیکی و همچنین جدا شدن آن ها از زیرآیند از عواملی هستند که مانع رشد تجارت این مواد می شوند. دلیل ایجاد این نواقص عدم تنظیم دمای پخت آن ها، آلودگی محیطی هنگام اعمال پوشش و همچنین قرار گرفتن برد در محیط های پر تنش است.
گزارش ها نشان می دهند در سال 2019، محصولات آکریلیکی بیشترین بخش تجارت پوشش بردهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده اند. انتظار می رود این فرایند در دوره ی زمانی پیش رو نیز ادامه پیدا کند. ویژگی هایی مانند مقاومت به سایش بالا، سادگی استفاده، مقاومت در برابر رطوبت و غبار از ویژگی های مهم پوشش های آکریلیکی به شمار می آید. بر اساس نحوه ی اعمال این نوع از پوشش ها، اسپری کردن پر کاربردترین نوع اعمال به شمار می رود چرا که اسپری کردن، نسبت به سایر روش های اعمال، صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد. همچنین بیشتر از پوشش های حلال پایه برای اعمال بر روی پوشش های الکترونیکی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا