اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار رزین های اپوکسی تا سال 2031

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر Transparency Market Research (TMR) گزارش جدیدی در مورد بازار جهانی رزین های اپوکسی منتشر کرده است. بر اساس این گزارش بازار جهانی رزین های اپوکسی در سال 2020 حدود 10.5 میلیارد دلار بوده است و بر اساس پیش بینی ها این میزان تا سال 2031 به 21.87 میلیارد دلار خواهد رسید.

رزین های اپوکسی دسته ای از مواد شیمیایی پر مصرف می باشند و در کاربرد های مختلف صنعتی استفاده می گردند. رزین های اپوکسی در صنایع رنگ به میزان وسیعی استفاده می شوند و یک لایه حفاظتی چقرمه ایجاد می کنند. رزین های اپوکسی در ساخت هواپیما و خودرو نیز استفاده می شوند. در صنایع الکترونیک رزین های اپوکسی در ICs، PCBs، مدار های هیبریدی و ترانزیستور ها استفاده می گردند. در این بین مدار های چاپی از بخش الکتریکی و الکترونیک بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. رزین های اپوکسی در تولید قطعات الکتریکی مثل موتور ها، ژنراتور ها و لمینیت های الکتریکی مورد استفاده در مواد عایق کاربرد دارند.

رزین های اپوکسی در صنایع تولید برق بادی جهت ساخت پره های با کارایی بالا که باعث افزایش بازده تولید الکتریسیته می شوند استفاده می شوند. به علاوه کاربرد های رزین های اپوکسی تنها به بخش های فنی محدود نمی شود. رزین های اپوکسی توسط هنرمندان برای بدست آوردن رنگ های ویژه در ترکیب با رنگدانه ها استفاده می گردند. افزایش تقاضا در کاربرد های مذکور تقاضای جهانی برای رزین های اپوکسی را افزایش داده است.

افزایش تقاضا در بخش صنایع هوایی (به دلیل کاهش وزن در نتیجه استفاده از رزین های اپوکسی) اصلی‌ترین محرک در بازار جهانی رزین های اپوکسی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا