اخبار

پیشرفت‌های اخیر در تمیزکاری دستگاه‌های فرآیند پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، از دیدگاه آلودگی دستگاه‌های فرآیندسازی بسپارها مشکلاتی به همراه دارند که می‌تواند منجر به کاهش سرعت تولید، افزایش قیمت و کاهش کیفیت محصول گردد. اغلب این مشکلات در اثر حضور رنگ و تغییر مواد ایجاد می‌شوند و عبارتند از: رنگ‌های مخلوط شده، لکه‌های سیاه، هدر رفتن مواد و زمان. تنها راه حل برطرف ساختن این معضل استفاده از آمیزه‌های پاک‌کننده موثر بوده تا این مشکلات را برطرف ساخته و بازدهی تولید را افزایش دهند. برای دست‌یابی به راه‌حلی مناسب برای این مشکل، شرکت سوئیسی Ultra System موفق به توسعه محصولی جدید با نام تجاری Qualipurge CS شده است.

این محصول جدید برای تمامی ماشین‌آلات و بسپارها قابل استفاده هستند. از جمله می‌توان به PO-CS و POE-CS (مناسب برای پلی‌الفین‌ها)، High-CS (مناسب برای تمامی مواد شفاف همچون پلی‌کربنات و PMMAPET-CS (مناسب برای PET) و HT-CS (مناسب برای تمامی انواع پلی‌آمید، PEEK، پلی‌کربنات Apec و پلی‌اترایمید Ultem) اشاره کرد.

تمامی گونه‌های Qualipurge CS برای تمیزکردن ماردان/سیلندر و سامانه راه‌گاه‌های داغ مناسب بوده و از بازدهی تمیزکاری بالاتری نسبت به نمونه‌های استاندارد موجود برخوردارند.

در فرمول‌بندی جدید زمان تمیزکاری یک دستگاه‌ قالب‌گیری تزریقی با ابعاد متوسط (نیروی نگهدارنده: 600 تن، قطر ماردان: mm90) به میزان 30% کاهش یافته و مواد ته‌ماند نیز به حداقل می‌رسد. با درنظر گرفتن تمامی عوامل، تمیزکاری دستگاه با استفاده از این محصول تا 90% ارزان‌تر از عدم استفاده از هیچ‌ ماده شوینده برآورد شده است.

این شرکت همچنین آمیزه‌های تمیزکننده مایع خود را توسعه داده که از ویژگی‌های آن می‌توان به عدم ایجاد بوی نامطبوع و دود تا دمای oC400 اشاره نمود. تمامی گونه‌های Ultra Plast از تاییدیه FDA برخوردار بوده و 100% قابل بازیافت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا