اخبار

پلیمرهای PEEK و PAEK جایگزین فلزات در تجهیزات جراحی می‌شوند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Solvay، در EUROSPINE 2016 اعلام کرده است که گونه‌های بهداشتی پلی‌اتر‌اترکتون (PEEK) با نام تجاری KetaSpireÒ و پلی آریل‌اترکتون (PAEK) با نام تجاری AvaSpireÒ را تولید خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده است که شرکت Shanghai Reach Medical Instrument با استفاده از این ماده جراحی‌های ستون فقرات را با استفاده از کیت‌های سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر انجام می‌دهد.

طبق گفته‌ی آقای Xiaomin Huang مدیر کل شرکت Shanghai، سالیان سال، فلز ماده‌ای بود که در تجهیزات پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. دلیل این موضوع این بود که پلاستیک‌های معمولی نمی‌توانستند مدول زیاد، مقاومت شیمیایی خوب و مقاوم در برابر سترون کردن فلزات را داشته باشند. امروزه، محدوده‌ی گسترده‌ای از بسپارهای خاص این واقعیت را تغییر داده‌اند. این مواد نه تنها عملکردهای خاص فلزات را دارا هستند، بلکه امکان طراحی‌های مناسب و بسیار پیچیده به دلیل خواص منحصر به فرد آن‌ها امکانپذیر است. این درحالی است که قالب گیری تزریقی این مواد فرآیند تولید آن‌ها را ارزان‌تر و ساده‌تر نموده است.

معمولا، این قطعات از استیل ضد زنگ تولید می‌شوند. با استفاده از محصولات مذکور پلاستیکی گونه‌ی پزشکی، شرکت Shanghai موفق شده است که تا 70 درصد وزن تجهیزات خود را کاهش داده و مقاومت آن‌ها در برابر سترون سازی افزایش داده و خواص مکانیکی مناسبی برای آن‌ها ایجاد نماید.

دو بسپار زیست تخریب پذیر شرکت Solvay مقاومت مناسبی در برابر خستگی را دارا بوده و با روش‌های سترون سازی سازگاری بهتری را داراست. این محصولات مقاومت خوبی را در برابر اشعه‌ی گاما، بخار و مواد شیمیایی را دارا هستند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا