اخبار

پلاستیک ها ورزش های زمستانی را به روزتر می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  زمستان برای علاقمندان به ورزش هایی که باید در هوای سرد انجام شود فصل بسیار جذابی محسوب می شود. از جمله ورزش های پر طرفدار زمستانی می توان به اسکی، هاکی و اسنوبورد اشاره کرد. انجام تمامی این ورزش های جذاب بدون وجود پلاستیک ها عملا قابل انجام نخواهد بود.
نوآوری های ایجاد شده در صنعت پلاستیک، امکان تولیدات ورزشی سبک تر و ماندگارتر را باعث شده است. علاوه بر این، لباس های ورزشی با استفاده از این فناوری ها محافظت کننده تر و مقاوم تر در برابر ورود آب شده اند. استفاده از فناوری های پلاستیکی در زمستان های سخت و اذیت کننده بسیار آسان خواهد بود. 
به عنوان مثالی از این کاربردهای حائز اهمیت می توان استفاده از پلاستیک ها در چوب های اسکی را نام برد. اسکی ورزشی بسیار قدیمی بوده که برای تولید چوب های آن در زمان های دور از استخوان، چوب و فلزات استفاده می شده است. امروزه برای تولید این محصولات از پلی اورتان های بسیار سبک استفاده می شود. معمولا هسته ی مرکزی چوب اسکی ها از پلی اورتان استفاده شده و برای افزایش استحکام با پلاستیک های تقویت شده با الیاف شیشه پوشانده می شود. در قسمت زیرین چوب اسکی نیز با لایه ی نازکی از پلی اتیلن پوشش دهی می شود. چنین مثال هایی را می توان در تجهیزات سایر ورزش های زمستانی نیز به وضوح دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا