اخباراخبار ویژه

پلاستیک‌های تولید شده با قالب گیری دمشی سالانه 4 درصد رشد نشان می‌دهند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی پلاستیک‌های تولید شده به روش قالب گیری دمشی از 89.39 میلیارد دلار در سال 2022 به 92.93 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد ترکیبی سالانه 4 درصد افزایش یافت. طبق گزارشی که در فوریه توسط Reportlinker منتشر شد، انتظار می‌رود بازار پلاستیک‌های قالب‌گیری دمشی شده در سال 2027 با این نرخ رشد به 108.75 میلیارد دلار افزایش یابد. این بازار شامل فروش محصولات قالب گیری دمشی و قالب گیری دمشی فشاری است.

آسیا و اقیانوسیه بزرگ‌ترین منطقه در بازار پلاستیک‌های دمشی در سال 2021 بود و انتظار می‌رود که در طول دوره پیش‌بینی، بزرگترین منطقه باقی بماند.

تولید محصولات پلاستیکی توخالی از مواد گرمانرم یک راه حل تولید سریع است و محصولاتی همه کاره با جذابیت صنعتی گسترده را ارائه می‌دهد. بازارهای هدف آن نیز شامل تامین کنندگان مواد غذایی، شرکت‌های پزشکی و دارویی و غیره است.

انواع عمده پلاستیک‌های دمشی پلی پروپیلن، آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، پلی اتیلن، پلی استایرن، پلی وینیل کلراید PVC، PET و غیره هستند. پلی پروپیلن یک بسپار گرمانرم سخت، سفت و بلورین است که از تکپار پروپان یا پروپیلن مشتق می‌شود.

پلی پروپیلن در کاربردهای مختلفی از جمله بسته بندی پلاستیکی، قطعات ماشین آلات و تجهیزات و الیاف و منسوجات استفاده می‌شود. اکستروژن، تزریق و کشش فناوری‌های مختلفی هستند که در قالب‌گیری دمشی پلاستیک برای بسته‌بندی، مواد مصرفی، الکترونیک، خودرو و حمل‌ونقل، ساختمان و ساخت‌وساز، پزشکی و کاربردهای دیگر استفاده می‌شوند.

شرکت‌ها در تحقیق و توسعه برای تولید پلاستیک‌های صنعتی جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند تا با رقابت‌پذیری بازار و برآورده کردن تقاضاهای در حال توسعه مصرف‌کننده نهایی همگام شوند.

به عنوان مثال، در سال 2020، Comar، یک تولید کننده و طراح آمریکایی راه حل‌های پلاستیکی نوآورانه، اعلام کرد که یک مرکز سفارشی در Rancho Cucamonga، CA قرار داده است. این تاسیسات 230000 فوت مربعی، مطابق با مقررات فعلی تولید خوب، دارای گواهینامه ISO 13485 و ثبت شده توسط FDA، با قالب گیری تزریقی دمشی، قالب گیری تزریقی دمشی کششی، و قالب گیری تزریقی است.

تسهیلات جدید یک آزمایشگاه نمونه سازی قالب با خدمات کامل و همچنین یک نمونه تخصصی قالب و ماشین توسعه ارائه می‌دهد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به سرعت از مفهوم به سوی طراحی، نمونه اولیه و تولید کامل حرکت کنند.

در اکتبر 2021، Recycler EFS-plastics Inc.، یک شرکت بازیافت پلاستیک دست دوم در کانادا با تمرکز بر فرآورش پلاستیک‌های کم ارزش، Exi-Plast Custom Molding را به مبلغ نامشخصی خریداری کرد. از طریق این خرید، EFS می‌تواند مستقیماً محصولات نهایی را با سطوح بالایی از پلاستیک بازیافتی دست دوم برای مشتریان خود تولید کند. Exi-Plast Custom Molding یک شرکت کانادایی است که خدمات قالب‌گیری پلاستیکی سفارشی، به ویژه در راه‌حل‌های قالب‌گیری دمشی را برای طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان ارائه می‌دهد.

برای بخش بسته بندی، AIMPLAS نتایج پروژه‌هایی را ارائه کرد که شامل بسته بندی سدگر زیست تخریب پذیر ساخته شده از ضایعات مواد غذایی، فیلم پلاستیکی مشتق شده از ضایعات قهوه وپنیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا