اخبار

وزیر صنعت اعلان جنگ کرد: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس خلاف قانون است

بسپار می نویسد، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارائه پتروشیمی در بورس خلاف قانون بوده و بنده برای رفع این مشکل می‌جنگم زیرا تضمینی برای برده شدن واحدهای تولیدی در بورس وجود ندارد.

فارس گزارش می دهد، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه استان قم باید مشکلات خود را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی رفع کند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی در بیش از هزار هکتار در شهرک شکوهیه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به مشکلات صنعت‌گران و فعالان اقتصادی آگاهی مطلوبی دارد، اضافه کرد: برای رفع مشکل ارزش افزوده نشست‌های لازم با وزارت اقتصاد برگزار شده و بر اساس دستورالعمل سازمان مالیات‌ها باید طی یک ماه برطرف شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه صوری بودن فاکتورها از قم شروع شده است، عنوان کرد: مطرح کردن فاکتور صوری توسط مسؤول مالیات استان قم بخش صنعت را گرفتار کرده است و امیدواریم این مسؤول در هیچ جای کشور مسؤولیتی بر عهده نداشته باشد.

نعمت‌زاده مردم ایران اسلامی را شریف و درست‌کار خواند و ادامه داد: سرمایه‌گذار دزد نیست به همین علت باید به این قشر اعتماد بیشتری داشته باشیم؛ اکنون 50 درصد واردات با ارز آزاد انجام شده است که با تک نرخی شدن ارز این مشکل رفع می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش برای کاهش نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی یاد کرد و افزود: هر فردی که دارای مدرک دانشگاهی است کارشناس شناخته نمی‌شود بلکه کارشناس باید دارای معیارهای مشخصی باشد.

وی یادآور شد: ارائه پتروشیمی در بورس خلاف قانون بوده و بنده برای رفع این مشکل می‌جنگم زیرا تضمینی برای برده شدن واحدهای تولیدی در بورس وجود ندارد و این امر سبب می‌شود، این واحدها مواد پتروشیمی مورد نیاز خود را گران‌تر از قیمت واقعی خریداری کنند و دلالان بهره‌های سنگین را به خود اختصاص دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا