اخبار

وابستگی بازار پلاستیک ترکیه به واردات ماشین‌آلات فرایند پلیمرها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، صنعت فرایندسازی پلاستیک در ترکیه بیش از هر کشور دیگری به واردات ماشین‌آلات فرایندسازی وابسته است. بعنوان نمونه، بر اساس اطلاعات مرکز صنعت پلاستیک در ترکیه، بین سالهای 2003 الی 2015 بیش از 79 درصد واردات به خرید ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت پلاستیک اختصاص یافت.

همچنین، واردات بسپارهای مختلف به این کشور بین سالهای 2014-2012 بطور سالانه در حدود 6/10 میلیارد دلار برآورد شد. این درحالی است که صادرات بسپارها تنها یک میلیارد دلار در این دوره زمانی گزارش گردید. بر این اساس، واردات بیش از 80 درصد پلاستیک‌های خام مورد نیاز این صنعت در ترکیه را تامین می‌نماید.

صنعت فرایندسازی پلاستیک در ترکیه با ظرفیت تولید 3/8 میلیارد پوند در بین 10 کشور اول جهان قرار گرفته است. رئیس شرکت واردات و صادرات Plasfed اظهار داشت بازار صنعت پلاستیک ترکیه بدون شک یکی از بزرگترین بازارهای جهان بشمار می‌آید؛ بگونه‌ای که کاهش یا افزایش قیمت‌ها ابتدا در بازار ترکیه رخ می‌دهد.

از بین ماشین‌آلات وارداتی، دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی با برخورداری از 90 درصد از ماشین‌آلات وارداتی رتبه نخست در این بین را به خود اختصاص داده‌اند. در بین سالهای 2014-2003 شرکت‌های استفاده کننده از قالب‌گیری تزریقی در حدود 78/1 میلیارد دلار در تهیه ماشین‌آلات هزینه نمودند که بیش از 94 درصد از این مبلغ-68/1 میلیارد دلار- از طریق واردات تامین شد.

ساخت مناطق صنعتی ویژه تولید بسپارها در ترکیه بخصوص برای سازندگان رزین در حوزه خلیج فارس می‌تواند به توسعه بازار پلاستیک در ترکیه کمک شایانی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا