اخبار

هنگام خرید نوار نقاله‌ی مکانیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، انتخاب یک نقاله‌ی (conveyor) مکانیکی خوب در فرآیندهای تولید می‌تواند به بهره‌وری تولید کمک بسیار زیادی نموده و تا حدود زیادی سودآوری مربوط به آن را بهبود بخشد. دستگاه‌های نقاله‌ی تولیدی شرکت Siropflow پس از تولید محصولات خود تمامی معادلات ذهنی تولیدکنندگان در مورد این دست دستگاه‌ها را بهم ریخت. این شرکت اخیرا مطالبی را منتشر کرده است که ذکر می‌کند هنگام خرید نقاله به چه مواردی باید توجه کرد.

نوع محصولی که قرار است با نقاله در فرآیند تولید جابجا شود یکی از مهم‌ترین عواملی است که در انتخاب نوع نقاله بسیار حائز اهمیت است. اما در زمان انتخاب نقاله به چه نکاتی باید توجه کرد؟ تولیدکنندگان باید چگالی توده (Bulk Density)، اندازه ذرات موجود در محصول، میزان رطوبت، دما و میزان سایندگی محصولات خود را مد نظر قرار دهند. اینکه ماده جاذب رطوبت است یا دافع آن نیز حائز اهمیت است. به علاوه، باید در نظر گرفته شود که آیا محصول تولیدی خاصیت یا خواصی دارد که ممکن است بر نقاله‌ی مکانیکی اثرگذار باشد یا خیر.


نیازهای عملکردی

سرعت مورد نظر شما در فرآیند تولید چقدر است؟ ظرفیت تولید چقدر است؟آیا نقاله‌ی شما به ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد نیازمند است؟آیا نقاله‌ی شما محصول را حمل می‌کند یا تنها آن را بلند می‌کند؟آیا به نقاله‌ای با قابلیت تنظیم شوندگی سرعت‌های مختلف نیازمندید؟ آیا محصول شما به حمل با احتیاط بسیار زیاد نیازمند است؟آیا محصول شما به گونه‌ای است که نیاز است برای عدم رسیدن گرد و غبار به آن کاملا سرپوشیده باشد؟آیا به سامانه‌ی جمع آوری گرد و غبار حین حمل و نقل نیازمندید؟آیا نیاز دارید نقاله‌ی شما به سامانه‌ی توزین محصولات مجهز باشد؟


ضمانت

در هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که محصول شما قادر به جابجایی با نقاله‌ی خریداری شده هست. در ضمن معمولا این دستگاه‌ها ضمانت‌های طولانی مدتی را از جانب شرکت‌های تولیدکننده دارا هستند.


آزمودن دستگاه پیش از خرید

در هنگام انتخاب دستگاه دقت کنید شرکت تولید کننده باید آزمایشگاهی داشته باشد که پیش از خرید، نمونه‌ی محصول شما را با نقاله‌ی مورد نظر در این آزمایشگاه جابجا کند تا از عملکرد آن در مورد محصول خاص شما اطمینان حاصل شود.


تولیدکننده

پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از شرکتی نقاله خریداری نمایید که تولیدکننده‌ی انواع مختلفی از این دستگاه باشد. این تنوع تولید به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با محصول خاص خود بهترین گزینه را در بین موارد بی‌شمار انتخاب نمایید.


مصرف انرژی

در هنگام خرید به مصرف انرژی دستگاه دقت کنید چراکه در طولانی مدت در هزینه‌های تولید شما موثر خواهد بود.


طول عمر دستگاه

در هنگام خرید در نظر بگیرید چه مدت زمان کارکردی را از دستگاه انتظار دارید. برخی از نقاله‌ها طوری طراحی شدند که برای مصارف کوتاه مدت کارایی داشته باشند. ولی برخی دیگر از لحاظ مکانیکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تا سالیان متمادی در فرآیند تولید محصولات مورد استفاده قرار بگیرند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا