اخبار

هندبوک “جمع شدگی و تابیدگی قطعات قالب گیری شده” منتشر شد

بسپار/ ایران پلیمر هندبوک جمع شدگی و تابیدگی قطعات قالب گیری شده نوشته Jerry M Fischer با ترجمه مهندس عبدالعظیم اسلام منتشر شده است. 

در بخشی از مقدمه نویسنده آمده است: قالب سازان و تزریق کاران با مشکل پیش بینی یا کنترل جمع شدگی قطعات پلاستیکی مواجه هستند. داده هایی که معمولا منتشر می شوند به محدوده ای از جمع شدگی اشاره می کند که می تواند تا بیش از صد در صد مقدار حداقل به دلیل طبیعت فرآیند قالب گیری تزریق در نتیجه اختلاف زیاد بین دمای سطح قالب و پلاستیک مذاب همانطور که پلاستیک وارد قالب شده و سرد می شود، تنش های زیادی  به قطعه قالب گیری شده اعمال می شود. نرخ های پر شدن بر روی سطح و جهت یافتگی جریاان و القای تنش تاثیر می گذارد. در این کتاب ما قواعد رفتار عمومی پلاستیک ها را نشان خواهیم داد که به مهندس تولید قطعه و طراح قالب اجازه خواهد داد مشکلاتی را که احتمالا رخ می دهند را پیش بینی کند. حدس های هوشمندانه در مورد نرخ جمع شدگی بزند، عوامل ایجاد تابیدگی را بفهمد و اقداماتی را در جهت رفع و یا به حداقل رساندن عوامل مشکل زا به عمل آورد. 

 

مترجم کتاب از دانش آموختگان مهندسی پلیمر کشور است که سالهاست در صنعت تولید قطعات خودرو تجربیات کم نظیری اندوخته و نهایتا با انتشار این کتاب سهمی در ارتقای دانش فنی و کاربردی دست در کاران این صنعت خواهد داشت. 

 

برای تهیه کتاب می توانید با شماره 09126172202 تماس بگیرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا