اخبار

همه چیز درباره برچسب های اموال و محافظت آنها از تجهیزات صنعتی

بسپار/ ایران پلیمر تقریبا برای هر شرکت یا موسسه ای با ابعاد مختلف (شامل صنایعی همچون خودروسازی، ساخت و تولید، فناوری، ساختمان سازی، مراقبت های سلامتی و دولتی) با دارایی هایی که نیازمند پیگیری هستند، نیازمند برچسب زنی جهت رهگیری و محافظت از مواردی هستند که به طور موثر می بایست انجام شوند. این موارد اغلب، شامل تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، ماشین آلات، ابزار ساخت و ساز، یا وسایل عیب یابی می باشند.

بدون انجام مدیریت صحیح اموال و دارایی، تجهیزات و ابزارآلات به اشتراک گذاشته شده در محل کار ممکن است به طور ناصحیحی جابجا، و یا محافظت شوند. همچنین، امکان دزدیده شدن و یا گم شدن نیز بالا می رود. بازرسی های مربوط به امور مالی و دارایی می توانند موارد پیچیده ای را شامل گردند. بنابراین، از برچسب های مربوط به اموال جهت اطمینان از جریان کار موثر، کاهش حجم مضاعف کار اداری، و نگهداشت تجهیزات و ابزارآلات در شرایط کاری مناسب استفاده می شود.

برچسب های مربوط به دارایی یا اموال که به عنوان برچسب های تجهیزات یا برچسب ها نیز شناخته می شوند، اغلب به شکل برچسب های بارکد دار به تجهیزات، ابزارآلات و ماشین ها چسبانده می شوند. هنگامی که این برچسب ها اسکن می شوند، این امر، شناسایی و پردازش آسان را امکان پذیر می کند. این قابلیت هنگامی که ابزارآلات یا تجهیزات در محل کار و مجموعه به اشتراک گذاشته می شود و یا در سیستم وارد یا خارج می شوند، بسیار ضروری است؛ در غیراین صورت احتمال گم شدن و یا جابجایی تجهیزات مربوطه وجود دارد.

در چنین شرایطی، استفاده از برچسب هایی همراه با بارکدهایی که می توانند به سرعت جهت تامین نیازهای خواسته شده اسکن شوند، به بهبود امنیت و جریان کار، نگهداری و مدیریت طول عمر تجهیزات و همچنین نگهداری دقیق سوابق سرمایه و رکود مالی جهت تامین الزامات بازرسی، کمکی شایان می کند.

اما می بایست توجه نمود که رسیدن موفقیت آمیز به این هدف نیازمند استفاده ترکیبی از برچسب های صحیح اموال، نرم افزار مدیریت اموال، و اسکنرهای بارکد جهت انجام کار می باشد. نکته قابل توجه در این فرآیند استفاده از برچسب های اموال شخصی با عملکرد بالا می باشد که عملا به طور واضح قابل رؤیت نباشد.

برچسب های اموال شخصی قدیمی معمولا ارزان قیمت می باشند؛ این درحالیست که ماندگاری و چسبندگی کافی ندارند و اغلب کیفیت چاپ پایینی دارند.

برخلاف آن، برچسب های چاپی سفارشی، اغلب دارای کیفیتی بالا می باشند، قیمت بالایی دارند و نیازمند زمان پردازش طولانی برای کمینه تعداد بالای سفارش می باشند. برای شروع کار با چاپگرهای سفارشی سرمایه ای در حدود 400 دلار مورد نیاز است. تصمیم گیری جهت انتخاب متن و شماره ای که روی هر برچسب سفارشی ثبت شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به موجب نوآوری های صورت گرفته در صنعت، برچسب های اموال صنعتی با عملکرد بالا و قیمت پایین، جهت بهبود امنیت و جریان کار تولید شدند. به دلیل اینکه این برچسب های اموال بادوام می توانند مطابق نیاز با یک چاپگر موجود لیزری در چند دقیقه سفارش داده شده و چاپ شوند، پیگیری آسانتر و اقتصادی تر تجهیزات و ابزارآلات را برای مدیریت و عملیات اموال امکان پذیر نموده اند.

این روش نه تنها با بارکدهای سنتی یک بعدی (1D و یا خطی) قابل اجراست بلکه برای بارکدهای دو بعدی (2D) که اطلاعات بیشتری را در حجم کمتر با استفاده از دو بعد جهت رمزگذاری بسیار مؤثرتر داده ها در خود نگه داری می کنند، نیز کاربرد دارد.

 

مترجمین:  مهندس سارا کرمی –کارشناس ارشد مهندسی پلیمر – دانشگاه تهران

 مهندس پریا معرف – کارشناس ارشد مهندسی پلیمر – پژوهشگاه رنگ

 

 

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 210 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که درپایان اسفند ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا