اخبار

همایش ملی رنگ های ترافیکی فردا و پس فردا برگزار می شود

 شهلا پازوکی فرد در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: شعار این همایش بهبود خط کشی، انظباط اجتماعی، و ارتقای ایمنی می باشد که بر روی تک تک این کلمات فکر شده است.

دبیر اجرایی همایش چهارم رنگ های ترافیکی, خط کشی و ایمنی معابر و راه ها افزود: همکاری های گستره ای که بین سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در طی سه سال وجود داشت، کمک کرد تا ما ایده هایی را برای برگزاری این همایش داشته باشیم.

هدف اصلی از برگزاری این همایش، بررسی مشکلات کیفی و کمی، پایداری و اجرای رنگ های مخصوص خط کشی معابر و راه ها، بررسی نقایص در زمینه های مختلف تولید، اجرا و سرویس دهی نامناسب خط کشی خیابان ها، توسعه پروژه خط سفید و همچنین برقراری زمینه تبادل نظر اساتید، پژوهشگران متخصصان و صنعت گران مرتبط  است و در نهایت هدف اصلی از برگزاری همایش ایجاد و اتصال حلقه مفقوده بین صنعت و  دانشگاه خواهد بود.

چنانکه بر روی پوستر هم آمده است محورهای مقالات نواًوری ها، استاندارد و بومی سازی، کیفیت رنگ ها و انواع جدید آنها، ماشین آلات مرتبط با اجرای خط کشی ها و همچنین تحقیقاتی در زمینه مواد اولیه مصرفی در تولید رنگ های ترافیکی بوده است. بخش دیگر بخش استاندارد سازی و نظام فنی تدوین شده در این راستا بوده و همچنین مقالاتی هم در خصوص قطعات پلیمری مورد استفاده در راه ها و بحث ایمنی و هدایت مسیر داشته ایم.

 پازوکی در خصوص تعداد مقالات ارایه شده گفت:در حدودهشتاد مقاله چه از صنعت و چه از دانشگاه دریافت کردیم. از این تعداد ۴۱ مقاله انتخاب شده است که ۱۳مقاله به صورت شفاهی ارایه خواهند شد و ۲۸ مقاله به صورت پوستر و نسبت به سال های قبل به دلیل اینکه این چهارهمین همایش است طبیعتا با رشد دریافت مقالات مواجه بوده ایم.

وی تاکید کرد که بیشتر مقالات از صنعت و از سوی واحدهای دارای R&D دریافت شده است.

وی با ابراز تاسف اعلام کرد که متاسفانه از دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه پلی تکنیک مقالاتی را که انتظار داشتیم، دریافت نکردیم.

حامیان این همایش که صبح فردا در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار می کند، عبارتند از: سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، شرکت صبا شیمی آریا، مجتمع صنایع شیمیایی ریف ایران، ساز رهاورد دنا، شرکت رنگ سازی روناس، سازمان راه داری و حمل  و نقل جاده ای،  راه گستران دماوند، آراز شیمی، هومن شیمی فان، مرکز تحقیقات رنگ امیر کبیر( مترا)

شرکت پاک رزین، رزیتال، تهران صدیق، پرنیان رزین، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن پلیمر ایران، مرکز تحیقات کاربردی پلیس راهبر ناجا، موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ،  شرکت انجمن تولید کنندگان رنگ و رزین، دانشگاه خوارزمی ، مرکز تحقیقات مسکن و شهر سازی

دکتر پازوکی همچنین از همکاری های انجمن تولید کنندگان رنگ و رزین، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تعاونی تولید کنندگان رنگ محصولات وابسته و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در برگزاری همایش رنگ های ترافیکی تشکر کرد.

 

این همایش ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود و در جنب آن نیز نمایشگاهی تخصصی دایر خواهد بود.

ماهنامه بسپار نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا