اخبار

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان/ آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان در حوزه پلیمر و رنگ و رزین

بسپار می نویسد, امروز 24 مرداد آخرین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان است. نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در حالی آخرین روز خود را سپری می کند که شاهد حضور پررنگ شرکت کنندگان داخلی و خارجی بوده است.  

تعداد غرفه داران داخلی حاضر در این نمایشگاه 887 واحد و تعداد غرفه داران خارجی  391  شرکت بود. اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس، کانادا، اتریش، اوکراین، بلژیک، پرتقال، تایوان، دانمارک و روسیه و تعدادی از کشورهای عربی از جمله قطر، امارات و عمان از جمله کشورهای مشارکت کننده در این نمایشگاه هستند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش صنعت ساختمان، بازدید هیات‌های تجاری، اختصاص غرفه برای بانک‌ها و بیمه‌ها، موسسه استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از جمله برنامه‌های جانبی شده در این نمایشگاه بوده است.

به گزارش بسپار, در این دوره از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، بانکها و بیمه ها، سازمان استاندارد، سازمان نظام مهندسی نیز حضور دارند. شرکت های ساختمانی فعال در حوزه پلیمری و رنگ و رزین  آخرین محصولات خود را با تکنولوژی روز ارائه  و معرفی کردند. همچنین 6 شرکت دانش بنیان جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه نانوفناوری در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

یکی از این دستاوردها ((سیستم لوله کشی سه لایه پوش فیت بی صدا)) بود. این محصول نسل جدید لوله های پوش فیت سه لایه مورد استفاده در سیستم فاضلاب داخل ساختمان و کیت های انشعاب فاضلاب است که با استفاده از فناوری نانو و جهت انتقال بدون صدای فاضلاب داخل ساختمان و همچنین مقاومت حلقوی بالاتر نسبت به نسل قدیمی طراحی شده است.

 یکی دیگر از دستاوردهای جدید ((پروفیل در و پنجره UPVC حاوی نانوذرات)) است.  PVCمعمولی  یک پلاستیک سبک و محکم است که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌رود اما استفاده از نانوذرات به طور قابل توجهی سختی و استحکام آن را بهبود می‌بخشد. این ماده با اضافه کردن نرم‌کننده‌ها (plasticizer) نرم‌تر و قابل‌انعطاف‌تر می‌شود. برخی ذرات با اندازه  بزرگ‌تر از یک نانومتر اغلب به‌منظور کاهش قیمت به PVC افزوده می‌شود که این عمل موجب کاهش استحکام کششی و مقاومت آن در برابر ضربه می‌شود؛ اما اثبات‌شده است که همان ذرات نانو اندازه به‌طور قابل‌توجهی هم سختی و هم سفتی PVC را بهبود می‌بخشد.

((نانو امولسیون ایجاد‌کننده پوشش آبگریز)) از دیگر محصولاتی است که در نمایشگاه صنعت ساختمان ارائه شد. این محصول از سوی شرکت الوان که تولید‌کننده رنگ و رزین است معرفی شد. نانوسیل الوان بر پایه سیلان/سیلوکسان در اندازه‌های نانو است که به عنوان پوشش آبگریز برای آغشته‌سازی و استفاده به عنوان سیلر برای زیرآیندهای معدنی و بسیار قلیایی قابل کاربرد است. استفاده از این محصول به عنوان پوشش ضد آب و لک در سطوح معدنی متخلخل و جاذب در صنایع ساختمانی از جمله آثار باستانی و هنری رایج است.

((نانوکلوئید آبگریزکننده شیشه)) دستاورد دیگر ارائه شده بود که با اعمال آن بر روی سطح شیشه، سطح دارای خاصیت آبگریزی و خودتمیزشوندگی شده و دربرابر انواع کثیفی مقاوم می شود. همچنین پوشش نانو بر روی سطح شیشه باعث محافظت در برابر اشعه UV خورشید، جلوگیری از جذب عمقی آلودگی ها برروی سطح، خاصیت آسان تمیزشوندگی و مقاومت در برابر باران های اسیدی می شود.

 ها

از سوی دیگر غرفه های دیگری به چشم می خورد که توجه بازدیدکنندگان را به دلیل تنوع رنگ و طرح و نوآوری در نوع محصول به خود جلب کرده بودند. یکی از این غرفه ها مربوط به شرکت تولید کننده کف پوش ها و دیوارپوش های PVC حاوی پودر سنگ و سایر افزودنی ها بود. این محصول در سبک سازی وزن سازه (ساختمان ) تاثیر بسزایی داشته است و جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ های تزئینی در ساختمان است.


گزارش تکمیلی را در نخستین شماره ماهنامه بسپار در شهریور ماه بخوانید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا