اخبار

هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی معادل ۲۰ میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور است

بسپار/ایران پلیمر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می‌شود ما به عنوان صنعت پایین‌دست نگران می‌شویم، اعلام کرد: هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، ۲۰ میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

به نقل از شانا، بهزاد محمدی شامگاه پنجشنبه (۱۱ شهریورماه) در نشستی که با حضور وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، با اشاره به اینکه سهم منطقه ویژه پارس از ظرفیت ۹۰ میلیون تنی کنونی تولید صنعت پتروشیمی ۴۵ میلیون تن است، اظهار کرد: عمده محصولات صنعت پتروشیمی صادراتی است.

وی با بیان اینکه خوراک پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه از پالایشگاه‌های گاز و یوتیلیتی صنعت پتروشیمی نیز از مجتمع‌های مبین و دماوند تأمین می‌شود، افزود: از مجموع ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه ۶ مجتمع بر اساس خوراک گاز طبیعی کار می‌کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می‌شود ما به عنوان صنعت پایین‌دست نگران می‌شویم، اعلام کرد: هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، ۲۰ میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ طرح توسعه‌ای فعال در صنعت پتروشیمی داریم که از این تعداد ۱۹ طرح در عسلویه است، افزود: ۱۶ طرح از این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ از ۹۰ میلیون تن در سال به ۱۳۶ میلیون تن و درآمد این صنعت نیز از ۲۱ میلیارد دلار کنونی به حدود ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

وی، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از درآمد ۲۱ میلیارد دلار کنونی صنعت پتروشیمی را صادراتی دانست و گفت: مهمترین مشکل این صنعت در عسلویه، بحث زمین است.

وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا