اخبار

نمایشگاه چاپ و بسته بندی ترکیه برگزار شد/ پژمان قنبری مدیر بازرگانی ساپل: بسته بندی ضعیف صادرات ما را غیرقابل رقابت می کند

بسپار/ ایران پلیمر نمایشگاه چاپ و بسته بندی ترکیه از 9 تا 12 آبان ماه در شهر استانبول برگزار شد. پژمان قنبری مدیر بازرگانی و فروش شرکت ساپل یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه به خبرنگار بسپار گفت: طی سه روز بازدیدی که از نمایشگاه چاپ و بسته بندی ترکیه داشتم باید اقرار کنم صنعت بسته بندی ترکیه بسیار پیشرفته تر از صنعت بسته بندی ایران بوده و به طور مداوم در حال رشد است. از نظر مواد مورد استفاده مانند بسته بندی های پلی اتیلنی و PET و غیره، رنگ، چاپ، لیبل و انبار داری و سایر تجهیزات جانبی بسیار به روز هستند. بازدید از چنین نمایشگاهی هم قطعا خالی از لطف نبود.

شرکت های ایرانی نیز در بین غرفه داران به چشم می خوردند که یکی از پر بازدید ترین آن ها شرکت طب پلاستیک بود و برای این مجموعه آرزوی موفقیت هرچه بیشتر دارم. 

استفاده از تکنولوژی روز و طراحی نوین در صنعت بسته بندی باعث شده با وجود مشکلات اخیر در اقتصاد ترکیه، این کشور بتواند همچنان بازارهای صادراتی را حفظ کرده و به فعالیت ادامه دهد. تجهیزات مدرن که سرعت بالا و نفربری پایینی دارند قیمت تمام شده  را کاهش می دهند.

یکی از مسایلی که صادرات را دچار نقصان کرده بسته بندی های سنتی و نقصان در طراحی است که عملا محصول را در بازار بین المللی غیر قابل رقابت می کند. البته این نقطه نظر من که در صنعت بسته بندی های پلی اتیلنی و آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنم است و ممکن است با نظرات دیگر دوستان در صنایع مختلف متفاوت باشد. تجهیزات قدیمی که نفربری بالایی دارند در مقایسه و ریسک بالای تغییر در سیستم باعث می شود حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا