اخبار

نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۲ آغاز به کار کرد

بسپار/ ایران پلیمر یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) با حضور ۴۰۰ استارت اپ و شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس از امروز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه اینوتکس یک رویداد فناورانه و نوآورانه است که هر ساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه اینوتکس تلاقی سه ترند برتر زیست بوم نوآوری و فناوری، سرمایه گذاران و صنایع است. نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ از امروز در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب دهنده، شرکت فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برپا شده که جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده‌های حضوری و برخط ارائه می‌شود.

اینوتکس اکنون به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و فناوری و نیز مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که در طول برگزاری ۱۰ دوره گذشته در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ شرکت و استارت اپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور داشتند. همچنین طی این یک دهه بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲  امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور رسماً افتتاح شد.

رییس پارک فناوری پردیس در مراسم گشایش نمایشگاه از رشد ۵ برابری این پارک خبر داد و گفت: با توجه اینکه شرکت‌های این پارک سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند، تا ۱۰ سال آینده این پارک رشد ۵ برابری را تجربه خواهد کرد.

صفاری‌نیا خاطر نشان کرد: پارک فناوری پردیس طی ۱۰ سال ۵ برابر رشد و توسعه داشته و تا ۱۰ سال آینده نیز این رشد به ۵ برابر رشد فعلی خواهد رسید.

وی با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان تولید شده در این پارک به ۲۰ کشور دنیا، یادآور شد: از این رو وظیفه خود می دانیم که زمینه را برای رشد شرکت‌ها فراهم کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا