اخبار

نشست هم اندیشی چهارمین کنفرانس مستربچ و کامپاند برگزار شد

بسپار/ ایران پلیمر روز گذشته جلسه ی انجمن مستربچ و کامپاند با فعالان و تامین کنندگان این صنعت برگزار شد. این جلسه با هدف شنیدن نظرات و پیشنهادات محتلف برای برگزاری هرچه بهتر چهارمین کنفرانس مستربچ و کامپاند برنامه ریزی شده بود. 
طبق صحبت های مهندس کوشکی، رییس هیات مدیره انجمن، در‌ کنفرانس چهارم هدف هرچه بیشتر نزدیک کردن پتروشیمی ها و معرفی توانمندی های پایین دستی به آنان بود تا با استفاده از این بخش، معامله ای برد-برد انجام پذیرد. اما متاسفانه این رویکرد با استقبال شرکت‌های پتروشیمی مواجه نشد و تنها پتروشیمی حاضر‌ در‌ جلسه، اروند بود.
سایرین حاضرین جلسه، مهندس موید دبیر چهارمین کنفرانس مستربچ و کامپاندهای پلیمری، سحر‌ مومنی دبیر انجمن مستربچ و کامپاند، فاطمه حجتی از صنعت پلیمر اهواز، علیرضا پاکدل از بسپار شیمی سپیدان، مهندس سفیدآبی از شیمی‌معدنی همدان، سعید حسینی از مانا تجارت شیمی، ارمین اکبری از نکوپلیمر آرسام، امید دادگری از پارسا پلیمر شریف، مرتضی بدری پور از اُمیا پارس، میثم کشاور از بازرگانی رنگ چی شیمی، امیر یوسفی از BASF و آقایان مهدوی و اصل از پتروشیمی اروند بودند.
در ابتدا مهندس اکبری سوالی در خصوص دعوت از طیف بیشتری از مخاطبان عنوان کرد و مهندس یوسفی نیز اشاره داشت که موضوعات با تخصص بیشتر و طیف گسترده تری برگزار شود اما زمان آن دو یا سه سال یکبار باشد تا کیفیت بیشتری را از کنفرانس شاهد باشیم.
مهندس کوشکی اظهار داشت: در دوره های گذشته نیز به اکثر فعالان و علاقه مندان مرتبط با این حوزه دعوت به عمل آمده بود و از ۶۰۰ نفر مخاطب کنفرانس، تنها از حدودی بالغ بر ۱۰۰ نفر هزینه دریافت شد و برای سایرین، استفاده از برنامه های کنفرانس کاملا رایگان بود. لازم به ذکر است که این کیفیت با مقالات و کارگاه ها تامین می شود و به شما دوستان بستگی‌دارد. همچنین برگزاری امسال کنفرانس میلیمتری رای آورد و آرا در انجمن تقریبا مساوی بود. اما باید به این موضوع توجه داشت که کنفرانس مستربچ صرفا یک‌رویداد علمی-صنعتی نیست بلکه گردهمآیی سالانه دست درکاران این صنف هم می تواند به نتایج خوبی منجر شود و هدف یادگیری صرف نیست. 
مهندس دادگیری اضافه کرد: همچنین موضوع دو یا سه سالانه شدن بیشتر مختص نمایشگاه هاست و در مورد کنفرانس های علمی مصداق ندارد چرا که نمایشگاه های تخصصی با پیشرفت سریع تکنولوژی، حرفی برای گفتن خواهند داشت.
مهندس بدری پور پیشنهاد کرد مطالب مهم و برتر در کنفرانس های بعدی مورد توجه قرار گیرند و طیف موضوعات گسترش یابد.
مهنوس کوشکی تجربه موفق دوره اول را خاطرنشان کرد و گفت: حتی تصور‌ ما این نبود که صد نفر حضور یافته و سالن را پر کنند اما حدود ۳۷۰ نفر در کنفرانس حضور یافتند و هم اکنون ۴۰۰ نفر به طور تقریبی بازدید کنندگان ثابت کنفرانس هستند. در دوره دوم با رویکرد جذب‌ مقاله در سه روز کنفرانس را برگزار‌کردیم و ارتباط موثری با دانشگاه ها برقرار شد. اما به این نتیجه رسیدیم که مقالات دانشجویی برای صنعت قابلیت استفاده ندارند و نمونه این مقالات فراوان یافت می شود. بنابراین طبق نیاز سنجی هایی که انجام گرفت، در دوره ی سوم حتی برای ارایه مقاله هزینه کردیم اما توانستیم موضوعاتی را پوشش دهیم که نیاز صنعت بود. برای مثال مباحث مطالعات بازار‌ که به صورت کتابچه به شرکت کنندگان تقدیم شد و در طی کنفرانس نیز ارایه شد، از این دست بود.
در دوره ی پیش رو سعی کردیم به عنوان حلقه میانی در‌ محصولات نهایی و مواد اولیه پتروشیمی، ارتباط موثر تری با صنایع بالادستی برقرار کنیم که متاسفانه این مهم به شکل باید و شاید اتفاق نیفتاد. هرچند باید نیاز های روز را نیز در نظر گرفت. نیاز های امروز صنعت به کلی با نیاز ۶ ماه گذشته تفاوت دارد.
مهندس پاکدل به موضوع تحریم ها و کم اقبالی نمایشگاه های اخیر اشاره داشت و همچنین ظرفیت بالای تولیدات مستربچ و کامپاند و بازار محدود داخلی. وی همچنین پرسید که آیا معرفی شرکت و تبلیغات در طی ارایه مقاله قابل قبول نیست؟
پاسخ این بود که: تبلیعات اگر همگام با ارایه اطلاعات مفید باشد مانعی ندارد. برای مثال از ۲۵ اسلاید، سه تای ان به معرفی شرکت و ادامه به مقاله مرتبط بپردازد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که کنفرانس با استقبال مطلود و در سطح قابل قبولی برگزار شود.
مهندس سفید ابی موضوعی در خصوص هزینه های حضور مطرح کرد و اظهار داشت: هرینه ها باید به گونه ای باشد که کسانی که تا به حال در کنفرانس شرکت نکرده اند را به آن راغب کنیم. نگاه به کنفرانس نباید به عنوان یک رویداد اقتصادی، بلکه رویدادی علمی و صنعتی باشد.
مهندس کوشکی در پاسخ گفت: برای اعضای انجمن ۵۰ درصد تخفیف گرفته شده و با ۳۰۰ هزار تومان‌ می توانند در کنفرانس شرکت کنند. البته فرمایش شما صحیح است و سعی در برنامه ریزی جهت رفع آن داریم.

 

موید در پایان افزود: تا به حال اطلاع رسانی از طریق فیزیکی صورت پذیرفته و از این پس از طریق وبسایت کنفرانس، ماهنامه بسپار و سایر کانال های اطلاع رسانی خواهد بود. برنامه نهایی تا پایان دیماه اعلام می شود بنابراین تا قبل از آن همچنان شنوای پیشنهادات و سخنان دوستان هستیم.
 

لازم به ذکر است محل برگزاری کنفرانس در‌ پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و تاریخ آن 28 و 29 بهمن ماه خواهد بود. جزییات این موضوع و دیگر مباحث‌ مرتبط با کنفرانس در شماره آینده بسپار به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

 

برای دیدن عکس ها کلیک کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا