اخبار

نشست خبری برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی (شهر آفتاب) برگزار شد/ نخستین حضور اینترپک و دروپا در ایران

بسپار می نویسد،  این نشست، به منظور اطلاع رسانی و برگزاری اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی شهرآفتاب، زیر نظر اتحادیه اینترپک و دروپا روز گذشته با حضور اهالی رسانه های تخصصی برگزار شد. 

در این نشست، محمد سیدی، توماس دوزه قائم مقام اتحادیه اینترپک اروپا، حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس و نماینده شرکت اروپایی در برگزاری نمایشگاه و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. 

سید محمد سیدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که ما به طور جدی در برگزاری این نمایشگاه به دنبال آن بوده ایم تخصصی کردن گروه های نمایشگاهی و ایجاد ارزش افزوده و برندسازی بوده است. وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما نبود کارهای تخصصی است، ما با همکاری چنین شرکت های خارجی می توانیم این نبود را جبران کنیم که موضوع بسیار مهمی است.

 وی در ادامه گفت: همه باید بدانند که سه بخش نرم افزاری، سخت افزاری و مغزافزاری داریم و می خواهیم این سه مقوله را در نمایشگاه شهر آفتاب در کنار هم داشته باشیم.

سیدی افزود:  بعد از دو سال تلاش، نمایشگاه شهر آفتاب یک برند جهانی شده است. ما راه خودمان را پیدا کرده‌ایم و هیچ مانعی سر راه خود نمی‌بینیم ضمن اینکه زمان بسیاری از زوایای خاموش را روشن خواهد کرد. نباید اشکالات ما را از پا در بیاورد و قطعاً انگیزه و درک مدیران راهکار اصلی حل مشکلات خواهد بود.

سپس توماس دوز قائم مقام اتحادیه اینترپک اروپا از نمایشگاه دوسلدورف آلمان و نمایشگاه هایی که توسط این اتحادیه در سراسر دنیا برگزار شده، گفت. وی درباره تجربه موفق برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی آماری ارائه داد و افزود: در آخرین دوره نمایشگاه اینترپک 2860 غرفه گذار از 60 کشور شرکت داشتند. وی گفت با توجه به افزایش جمعیت، تقاضا برای بسته بندی در حوزه مواد غذایی، آرایشی، دارویی و دیگر صنایع رو به افزایش است و ما راه حل های جدیدی در این بخش ها داریم.

او همچنین در ادامه افزود: ایران به عنوان فرزند نوپای این مجموعه است و ما امیدواریم که اولین نمایشگاه با موفقیت برپا شود و شروعی برای نمایشگاه های دیگر باشد. اگرچه در این راه چالش هایی وجود دارد ولی ما سعی داریم آن ها را برطرف و در جهت رشد و شکوفایی آن گام برداریم. این مجموعه نمایشگاهی دارای مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان بیشماری در جهان است و با توجه به بازار 80 میلیونی ایران که تقریبا برابر با کشور آلمان است دارای پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری و رونق بخشیدن به کسب کار این صنعت است. 

 

حمایت و پشتیبانی تمام عیار اتحاد جهانی اینترپک و دروپا از عضو جدید خود در تهران

ایران با توجه به شرایط موجود خود به لحاظ جغرافیایی و جمعیت جوان دارای تحصیلات آکادمیک، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به عنوان یک هاب در حوزه  چاپ و بسته بندی در منطقه را دارد. کشور های آلمان و ایران از گذشته شرکای تجاری خوبی برای یک دیگر بودند و نمایشگاه دوسلدورف آلمان با رویکرد سرمایه گذاری بلند مدت در ایران و با حمایت و پشتیبانی تمام عیار اتحاد جهانی اینترپک و دروپا قصد دارد تهران را به عنوان پایتخت صنعت چاپ و بسته بندی در خاورمیانه و خاور دور در یک برنامه بلند مدت تبدیل کند. اگر چه در این راه چالش‌های وجود دارد، سعی داریم این چالش‌ها را برطرف و در راستای رشد و شکوفایی این نمایشگاه گام برداریم.

امسال ما اولین نمایشگاه این اتحاد جهانی را در ایران برگزار می کنیم که این یک آغاز است. همانطور که اشاره کردم مشارکت کنندگان در نمایشگاه های اینترپک و دروپا از سراسر جهان هستند و این شرکت کنند گان در زنجیره نمایشگاه های اینترپک و دروپا در سراسر دنیا با توجه به بازارهای مورد هدف خود اقدام به حضور می کنند و این معطوف به یک یا چند کشور نمی شود. نمایشگاه های IPAP و pacprocess تهران به عنوان عضو جدید این مجموعه از تمامی شرایط اعضای اتحاد جهانی اینترپک و دروپا برخوردار خواهند بود.

ما معتقدیم طی یک برنامه بلند مدت که بسیار پایبند به آن هستیم به هدف خود از ایجاد این عضو جدید با همکاری سایر اعضای این اتحاد جهانی خواهیم رسید. شرکت برساز رویداد پارس به عنوان شریک ما در برگزاری این نمایشگاه یک شرکت توانمند و با پتانسیل بالاست و نقش بسیار مهمی در ایجاد این عضو جدید داشته است.

وی موقعیت شهر آفتاب را هم مناسب دانست و افزود: این مجتمع نمایشگاهی دارای استاندارد های بین المللی نمایشگاهی است و مکان مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی به شمار می رود.

“حامد ایرانی” نماینده شرکت برساز رویداد پارس این نشست خبری گفت: در سال 1394 ایده برپایی نمایشگاه فرآوری (شامل مواد غذایی، نوشیدنی، آرایشی و دارویی) و چاپ شکل گرفت.

 

وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دروپا از چاپ و نمایشگاه اینترپک از فرآوری حمایت کند. این برای نخستین بار است که یک اتحادیه معتبر بین المللی نمایشگاهی در ایران نمایشگاه برگزار می کند. 


خبرنگار بسپار در این نشست با اشاره به برگزاری 24 دوره نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران در محل چمران به صورت بین المللی و زیر نظر اتحادیه اصناف و صنف چاپخانه داران و لیتوگراف نظر برگزار کنندگان را به این نکته جلب کرد که صنعت بسته بندی با توجه به پتانسیل های فعلی و آتی نیازمند توجه ویژه ای برای برگزاری یک نمایشگاه تخصصی برای این صنف است. 

 

 

 

  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا