اخبار

نسل جدید پلی آمیدها، برنده‌ی بازی جایگزینی فلزات!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Royal DSM یک شرکت فعال در مقیاس جهانی در زمینه‌ی سلامتی، تغذیه و مواد، به تازگی قدم بزرگی در جهت جایگزینی فلزات مخصوص قالب گیری و پلیمر گرمانرم بسیار گران PEEK انجام داده است. این شرکت محصول جدید خود را که یک پلیمر می‌باشد، در K2016 ارایه کرد. این محصول که ForTiiÒ Ace می‌باشد، یک پلی فتالات آمید (PPA) بوده که بر اساس شیمی 4T ساخته شده است. این محصول خواص مکانیکی، گرمایی و شیمیایی منحصر به فردی را داراست.

در واقع OEM‌های مربوط به خودرو متوسط وزنی تا 200 کیلوگرم را برای هر خودرو تا سال 2025 به خود اختصاص خواهند داد. این مساله حجم رهایش گاز دی اکسید کربن  در سراسر دنیا را بسیار زیاد خواهد نمود. کاهش حجم موتور و طراحی اشغال فضای کمتر، بدون صدمه زدن به امنیت و راحتی خودرو یکی از چالش‌های پیش روی طراحان خودرو می‌باشد. شرکت DSM همگان را متقاعد کرده است که ForTii Ace نقش مهمی را در کمک به OEM‌ها انجام خواهد داد و به کاهش رهایش گاز دی اکسید کربن کمک خواهد کرد.

طبق گفته‌ی مدیر کسب و کار بین المللی شرکت DSM، استفاده از ForTii Ace نقش مهمی را در جهت جایگزینی فلزات مخصوص قالبگیری انجام داده و به OEM‌ها این امکان را می‌دهد که در کاربردهای بسیار چالش برانگیز این محصول را جایگزین فلزات نمایند. این شخص اضافه کرد که شرکت‌های بسیار زیادی در استفاده از این محصول و قابلیت جایگزین کردن آن با فلزات نفع خواهند بود. این محصول مقاومت شیمیایی منحصر به فردی داشته و تا دمای 150 درجه‌ی سلسیوس پایداری حرارتی خواهد داشت. دمای انتقال شیشه ای این محصول 160 درجه‌ی سلسیوس بوده که حداقل 80 درجه بیشتر از PA66 می‌باشد. این محصول در مقایسه با PEEK مقاومت بیشتری در برابر روغن‌های خودرویی و مواد شیمیایی را داراست. لازم به ذکر است که بلورینگی این محصول بسیار زیاد بوده که همین مساله یکی از دلایل خواص منحصر به فرد آن می‌باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا