اخبار

نرخ سود بین بانکی امسال 8 درصد کاهش یافته است

بسپار می نویسد، بانک مرکزی امروز با ارائه گزارشی به شورای پول و اعتبار اعلام کرد که نرخ سود بین بانکی از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد کاهش یافته است و این موضوع به تایید شورا رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی‌ها و مذاکرات برای تغییر و ساماندهی نرخ سود بانکی، سرانجام بانک مرکزی عصر سه‌شنبه گزارشی از روند سود بانکی به جلسه شورای پول و اعتبار ارائه کرد.

در این گزارش، مواردی همچون ساماندهی بدهی و اضافه‌برداشت بانک‌ها و همچنین حضور فعال در رابطه با ساماندهی بازار بین بانکی ارائه شد.

آن‌طور که یک مقام مسئول به ایسنا اعلام کرده است، در گزارش بانک مرکزی اعلام شد که نرخ سود بین بانکی (مبادلات بین بانک‌ها) از حدود 29 درصد در فروردین‌ماه امسال به 21 درصد کاهش یافته است.

بنا بر توضیحات ارائه‌شده، شورای پول و اعتبار ضمن تایید این موضوع، عملکرد بانک مرکزی در رابطه با ساماندهی بازار بین بانکی و کاهش میزان سود در آن را مورد تایید قرار داد.

ساماندهی بازار بین بانکی و سود مبادلات تسهیلات بین بانک‌ها از جمله موارد مهم و زمینه‌های لازم برای کاهش سود بانکی اعم از تسهیلات و سپرده بوده و همواره مورد تاکید کارشناسان و مدیران اقتصادی قرار گرفته است.

بر این اساس با اعلام اینکه نرخ سود بین بانکی به طور قابل توجهی کاهش داشته به نظر می‌رسد یکی از زمینه‌های لازم برای کاهش غیر دستوری نرخ سود بانکی فراهم شده باشد.

در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، مذاکرات در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی و ایجاد زمینه‌های آن ادامه داشته اما هیچ تصمیمی برای تصویب کاهش نرخ سود بانکی گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا